י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

מדוע נחוצה הקמתו של ארגון הרבנים 'בנועם'?

הרב אליהו חזות פורס את מצב הרבנות כיום, ומסביר למה ארגון הרבנים שהוקם בשבוע שעבר הוא צו השעה

מדוע נחוצה הקמתו של ארגון הרבנים 'בנועם'?


במה נעוץ כוחו של רבני ארגון 'בנועם' שקיים את כנס היסוד לארגון ביום חמישי האחרון?

בהיותי בכנס היסוד (אירוע מרשים בכל קנה מידה), נזכרתי בדבריו המחכימים של יתרו לחתנו משה רבנו, ״לא טוב הדבר אשר אתה עושה, נבול תיבול גם אתה גם העם הזה אשר עימך״. יתרו מייעץ למשה ״ואתה תחזה מכל העם אנשי חיל יראי אלוקים... ושמת עליהם שרי אלפים שרי מאות שרי חמישים ושרי עשרות״. משה רבנו שומע לעצת חמיו, ומי יוצא המרוויח הגדול מכל המהלך? עם ישראל כמובן.

איך בדיוק עצת יתרו שינתה את המערכת או הביאה לשיפורה? הרי יתרו לא יצר רבנים חדשים. באותה עת היו בעם ישראל 78,600 רבנים, כאשר ניתן להניח כי חזקה עליהם שהם היו פעילים מאוד בתחומם. אם כן היכן טמון הסוד בהצלחת עצת יתרו?

נראה כי יצירת הירארכיה ברורה ומסודרת בכדי למקסם את התועלת הרוחנית המופקת משלל הרבנים מאחרון הרבנים שנמנה עם שרי העשרות ועד משה רבנו.

וזו בעצם הבשורה (בה׳ הידיעה) לטעמי שמביא אתו הארגון החדש ״בנועם״.

המציאות הינה שישנם אלפי רבנים הפזורים ברחבי הארץ. מרביתם מוצלחים מוכשרים קשובים מאירי פנים שנותנים שרות מכל הלב במסירות גדולה מאוד לקהל היעד שאתו הם באים במגע. אך בפועל כל רב עובד כיחידה בודדת ובכך מאבד את העוצמה הגדולה לו היה שייך לארגון.

ארגון רבני ״בנועם״ בא לאגד את כל הרבנים האיכותיים הללו תחת קורת גג אחת מכובדת מאוד, בנשיאות הרבנים הראשים לישראל. הכוח של ארגון רבני 'בנועם' הוא העוצמה שהוא מייצג, חזית אחת של כל הרבנים החפצים בקידוש שם שמיים בהכוונתם של הרבניים הראשים.

צו השעה
כיום בו הרבנות נמצאת חתחת מתקפה תקשורתית חוצה גבולות ודמות הרב מוצג באור כה שלילי, הקמת הארגון מהווה 'צו השעה'. צעד שכזה יכול להעצים את דמותו של הרב באור חיובי ולהעביר את המסר כי קיומם של רבנים המסורים לצרכי הכלל אינו דבר נדיר אלא תופעה רחבה המצויה באלפים.

אין ספק שהארגון שחרט על דגלו את השם 'בנועם' על שם הפסוק ״דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום״. יוכל להביא לשדרוג משמעותי בשירותי הדת בישראל.

לתגבר את הנגישות לכל יהודי הארגון הצטייד באתר אינטרנט ידידותי ואפליקציה מתאימה. כך שבפועל השילוב של הנגישות הקלה עם הרבנים האיכותיים והידידותיים שפרוסים בכל רחבי הארץ תיצור שדרוג משמעותי מאוד בשרותי הדת בישראל.

הרב אליהו חזות הוא רב קהילת 'היכל חיים' רמת אביב ת"א. מוסמך לרב שכונה וכושר לרב עיר
בנועם רבני ארגון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד