כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

חצי יובל למעיני הישועה: מאות פגים והוריהם התכנסו למסיבת הודיה וגיבוש

הורים לפגים וילדיהם שבגרו הגיעו מכל רחבי הארץ כדי לפגוש את הרופאים והאחיות שעמלו במסירות ובנאמנות במשך שבועות ארוכים כדי להציל את חיי ילדיהם

חצי יובל למעיני הישועה: מאות פגים והוריהם התכנסו למסיבת הודיה וגיבוש


תחת הכותרת "זה הקטן גדול נהיה" התכנסו מאות רבות של הורים לפגים בגילאי 0-5 יחד עם ילדיהם באולם האודיטוריום העירוני שברמת אלחנן בבני ברק, למסיבת שמחה והודיה להשי"ת ומפגש גיבוש עם הצוות הרפואי אשר טיפל במסירות ובמקצועיות בילדיהם במשך שבועות וחודשים ארוכים במחלקה לטיפול נמרץ ילודים – הפגיה שבמרכז הרפואי מעיני הישועה.

האולם הענק הוכן והוכשר באופן מפואר הותאם כולו לקליטת הילדים הקטנים והוריהם והוא כלל לונה פארק עם מתקני שעשועים רבים שילדים אוהבים ודוכני מתיקה. עמדה לצילום מיוחד של כל זוג הורים עם ילדיהם, הופק במקום על מגנט ממותג, כמזכרת מכנס בוגרי הפגיה והמרכז הרפואי.

בנוסף התקיים מופע להטוטן מדהים שריתק את ההורים והילדים גם יחד. הגרלות על שוברים לרכישת מוצרי תינוקות. שי לכל 'פג' - תיק אוכל שימושי לגן, שי מזכרת להורים - חוברת תפילות מפואר 'אוצר הנחת' הכולל תפילות נרגשות לגידול הבנים והבנות.

במהלך הכנס התקיימו מפגשים מרגשים עד מאוד בין המשפחות לצוות הרפואי, שנרגשו עד דמעות של ממש לפגוש זה את זה. "הוא נולד 520 גרם והנה הוא הולך ורץ על שתי רגליו כאחד הילדים ומקפץ על הטרמפולינה", סיפק את ידיו בהתרגשות אחר מרופאי הפגיה בשיחה עם הורי הילד.

אחות המחלקה נראתה בוכה על כתפיה של אם לילד בן שנתיים וחצי, אשר נולד בסיכון גבוה מאוד ונאלצה לשהות לצידו במשך כמעט חצי שנה בטיפול נמרץ ילודים. כך נמשכו המפגשים המרגשים לכל אורך הכנס בין כל ההורים לאחיות, כוח העזר והרופאים. היה זה מחזה של קידוש השם והודיה להשי"ת שאין כמותו.

במשך כשעה וחצי התקיים פעילות מיוחדת גם ב'עמדת הייעוץ' שהוקם במתחם מיוחד שהוקצה לכך. בעמדה היו רופאים, אחיות ויועצות לתחומים שונים בהתפתחות, תזונה ובריאות של פגים במהלך התפתחותם בשנים הראשונות לחייהם. לכל אורך הכנס הוגש להורים היקרים כיבוד עשיר ומזין. לילדים חולקו דברי מתיקה בשקית ממתקים.

במהלך הכנס נשמעו דברים נרגשים מנשיא בית החולים הד"ר משה רוטשילד, אשר סיפר על ראשית פתיחת בית החולים בקשיים רבים, אך בתמיכת גדולי ישראל ובראשם מרן הסטייפלער זצוק"ל.

דברים נרגשים בשבח הצוות הרפואי נשמעו ע"י סגן המנהל הרפואי ד"ר מנחם חיים ברייר, שהביא את דבר המאבק על קדושת החיים הנהוג במעיני הישועה לכל פג ולכל קשיש יהיה אשר יהא מצבו. הוא סיפר על מצבים בהם פגים במצבים קשים ביותר יצאו לחיים באופן על טבעי בזכות סייעתא דשמיא וטיפול מקצועי ומסור של הצוות הרפואי בפגיה.

את דבר הנהלת בית החולים הביא מנהל התפעול ר' מיכאל פינחסי, שהזכיר את העובדה שהפגיה של מעיני הישועה הינה אחת הפגיות הטובות ביותר בארץ, לפי נתוני משרד הבריאות. "הפגיה של מעיני הישועה הגיעה להישגים מרשימים בהצלת חיים של פגים קטנים והינה הפגיה עם אחוזי הישרדות פגים הגבוה ביותר בישראל", סיפר לקהל

דברים נרגשים נשמעו ממנהל אגף ילודים ופגים ד"ר דניאל לובין, אשר ניהל במשך 12 שנה את הפגיה בבית החולים הגדול בישראל ובשנים האחרונות מכהן כמנהל מחלקת ילודים ופגים במעיני הישועה.

מנהלת הסיעוד והאחות הראשית במעיני הישועה הגב' שרון אייזר שיבחה את מסירות הנפש של צוות הפגיה. היא ציינה את העובדה כי מעיני הישועה הינו אחד מבתי החולים הראשונים בישראל אשר הפעילו בפגיה את שיטת הטיפול המכונה 'נידקאפ' (NIDCAP) אשר מסייעת - לפי מחקרים בינלאומיים - בהתפתחות מוחית נוירולוגית תקינה של הפגים. השיטה מונעת כאב רעש ואור מיותר מהפגים ומשרה בהם אוירה בטוחה ורגועה ככל הניתן עם קשר תזונתי ומגע של האם ככל הניתן.

דברים נרגשים נשמעו גם ממנהל היחידה לטיפול נמרץ ילודים ופגים ד"ר זיו הרמתי ומאחות אחראית הפגייה גב' ג'נט צוקר, אשר תודות למאמציה והשתדלותה התקיים המפגש המרגש אשר כולו הוקדש עמד בסימן "טוב להודות להשם" כדי שבעל הנס יכיר בניסו וימסור הודיה להשי"ת.

בסיום הכנס המרגש העניקו ההורים הנרגשים יחד עם הנהלת מעיני הישועה שי הוקרה והערכה למנהלי אגף ילודים ופגים הד"ר לובין והד"ר הרמתי והאחיות גב' ג'נט צוקר וסגניתה הגב' אורית גולדמן. ההורים הודו עד מאוד להנהלת מעיני הישועה על היוזמה הברוכה אשר נסכה בהם ובצוות הפגייה כוחות חדשים ורעננים להמשיך ולהתמודד במשימת גידול וטיפול בפגים במחלקה ובבית.
1

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד