כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

השב"ח פוטר מעבודה באולם - ושרף אותו

כתב אישום הוגש נגד מוהנד קואסמה, בן 27 מחברון, בחשד שהצית את אולם השמחות VIEW בשכונת תלפיות בירושלים

השב"ח פוטר מעבודה באולם - ושרף אותו
כבאות והצלה ירושלים


כתב אישום הוגש נגד שב"ח בן 27 מחברון, שבעקבות פיטוריו הצית את אולם השמחות VIEW בשכונת תלפיות בירושלים.

ביום ראשון לפני שבוע, בשעות הבוקר, פרצה שריפה במחסנים השייכים לאולמי ה-view. כתוצאה מהשריפה, נגרם נזק רב למחסנים ולציוד אשר היה מאוחסן בהם. לוחמי האש שהוזעקו למקום השתלטו במהירות על הבעירה, ומנעו את התפשטותה לאולם. מחקירה שביצע במקום קצין כיבוי וחקירות רשף רוני סונינו עולה כי השריפה החלה בעקבות הצתה מכוונת.

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה היום (א') לבית משפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד מוהנד קואסמה, בן 27 מחברון, בגין עבירות של הצתה, הפרעה לשוטר בעת מילוי תפקידו, כניסה לישראל בניגוד לחוק, התחזות כאדם אחר ושימוש במסמך מזויף. על פי כתב האישום, קואסמה הצית מכלית אשר צמודה לאולמי VIEW בירושלים, זאת לאחר שנכנס לישראל בניגוד לחוק. בהמשך ברח מהשוטרים עת ניסו לעקבו לחקירה. בנוסף, התחזה קואסמה לאדם אחר והשתמש בתעודת זהות מזויפת, והכל בכוונה להונות.


ההצתה כפי שנראה ממצלמות האבטחה באולם, וכן השריפה לפני שבוע. צילום: אריק אבולוף כבאות והצלה י-ם

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד נתי בן חמו, לאחר שפוטר מעבודתו באולמי VIEW, החליט קואסמה להצית את האולם. לפני כשבוע הוא הגיע לאולם, ניגש למיכלית המשמשת כמחסן, שפך לתוכה בנזין והדליק אותה. כתוצאה ממעשיו המכלית ותכולתה עלו באש, ונגרם נזק של מאות אלפי שקלים לתכולת המכלית. אחד מעובדי האולם אשר היה במקום, הבחין בשריפה והזמין מכבי האש אשר כיבו את השריפה ומנעו את התפשטותה לעבר מבנים סמוכים. בהמשך היום אותר קואסמה על ידי כח משטרה באולם אחר שבאזור התעשייה בתלפיות, שם הוא עובד. כאשר הבחין בשוטרים, החל לברוח במטרה להימלט מהם. שוטרים אשר היו בקרבת מקום עצרו אותו.

מוהנד קואסמה מואשם גם בהחזקת תעודת זהות מזויפת ושהייה בישראל בניגוד לחוק במשך תקופה של כשלוש שנים לסירוגין. הפרקליטות ביקשה לעצור את הנאשם עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.

מנהלי האולם טוענים, כי העובדות המוצגות בכתב האישום אינן מדויקות. "מוהנד קואסמה עבד באולמי הוויו ופוטר בנובמבר 2014. מיד לאחר שפוטר - לפני כ-10 חודשים. מעיון בדף הפייסבוק של קואסמה, עולה כי הנ״ל עבד באופורייה ובאפריל צולם כעובד באולם סמוך".

לדבריהם, הרקע להצתה אינו בעקבות פיטוריו "לא היה כל סכסוך עם קואסמה, ברשותינו הקלטות המעידות על טיב היחסים עימו. בכוונתנו לפנות מיידית לפרקליטות ולהעביר להם את הראיות הרלוונטיות לתיקון כתב האישום", כאשר לדבריהם מדובר על רקע התחרות בין האולמות.

צילום: כבאות והצלה ירושלים










הצתה אולם תלפיות שריפה כתב אישום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד