י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

חשד: פיצוץ הגז במאה שערים - בגמ"ח מילוי פרטי

חקירת המשטרה מעלה כי ככל הנראה בבניין שהתפוצץ במאה שערים - הופעל גמ"ח פיראטי למילוי של בלוני גז

חשד: פיצוץ הגז במאה שערים - בגמ"ח מילוי פרטי


לאחר יותר משבוע, מתפרסמים ממצאי חקירה ראשונים אודות הפיצוץ שאירע בצהרי שישי ברחוב עבודת ישראל בירושלים. על פי החשד, בבית בו אירע הפיצוץ, הופעל גמ"ח מילוי בלוני גז קטנים, בצורה לא מבוקרת.

ביום שישי לפני כשבוע וחצי, אירע פיצוץ חזק בבניין ברחוב עבודת ישראל בשכונת מאה שערים.
לאירוע הוזנקו צוותי כיבוי רבים, אשר פעלו בין ההריסות לכיבוי השריפה הגדולה שפרצה במקום, ביצעו סריקות לאיתור לכודים, ומנעו את התפשטות האש לבתים סמוכים. כמו כן כתוצאה מהפיצוץ נפגעו מספר דיירים במצב בינוני וקל.

כבר בתחילת האירוע, הורה מפקד כבאות והצלה ירושלים טפסר משנה אלי בסון, על הקמת צח"מ לחקירת ובירור נסיבות הפיצוץ. בחקירה ראשונית שהתפרסמה כבר באותו יום, עלה החשד כי מדובר בפיצוץ נפחי של גז בישול.


צילום: אלי שלזינגר

כבר בתחילת החקירה בפיקודו של רע"ן חקירות במחוז ירושלים, רשף משה אלעזרי, עלה חשד כי נעשה שימוש וטיפול לא ראוי במיכלי גפ"מ בדירה. בסיום פעולות החקירה עולות המסקנות כדלהלן:
• בדירה אשר אירע בה הפיצוץ. התבצע ככה"נ שימוש, אסור ומסוכן במיכלי גז.
• כתוצאה מהשימוש האסור לכאורה שבוצע במיכלי הגז, נוצרה דליפה, אשר הצטברה בחלל המבנה.
• בדירה האמורה לעיל, נוצר בשלב מסוים פיצוץ נפחי, כתוצאה מהצטברות גז אשר הגיע לתחום הנפיצות.

הגז אשר דלף והגיע לתחום הנפיצות פגש בגורם מצית וכתוצאה מכך נגרם הפיצוץ, אשר גרם לנפגעים ולנזק הרב. מסקנות החקירה הועברו לידי משטרת מחוז ירושלים.

רשף משה אלעזרי רע"ן חקירות במחוז ירושלים ומפקד צוות החקירה מציין כי פיצוץ הגז התחיל ככה"נ בגלל רשלנות ושימוש אסור בגפ"מ: "לצערנו אנחנו מזהים בבדיקות שלנו וכן בבדיקה של מינהלת הגז אשר היו שותפים בחקירת פיצוץ הגז, בכל רחבי ירושלים ובשכונות ותיקות בפרט, שימוש רשלני בגז בישול, התקנות גז פיראטיות רבות, גמ"ח של גז, מיכלי גז הנמצאים בתוך בתים ובסמוך לחדרי ילדים".

"חשוב להבין ולהפנים", מוסיף רשף משה אלעזרי, "כי גז בישול או הגפ"מ בשמו המקצועי, בסיטואציות מסויימות הוא חומר נפץ רב עוצמה לכל דבר ועניין. וכמו שלא יעלה על הדעת שבחומרי נפץ יטפלו אנשים שלא מאומנים ולא הוכשרו לכך, כך לא ייתכן שהטיפול בגפ"מ ייעשה ע"י חובבנים ואנשים שלא מוסמכים לכך".

עוד מוסיף ראש צוות החקירה, "אני מבקש מראשי הציבור והרבנים, לצאת בתוקף נגד התופעה המסוכנת של שימוש וטיפול פיראטי בגז. תופעה זאת יכולה בסופו של דבר לגרום לנפגעים רבים, ולכן יש לעצור אותה בכל מחיר".
םיצוץ גז גמ''ח מילוי חקירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד