י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

נתיבות בוערת: עמותת ישיבת הנגב במאבק עם הנהלת ישיבת 'שכר שכיר'

מנהלי העמותה שהפעילה לאורך השנים את הישיבה - מתנכלים אליה • לאחר מאבקים כספיים וסילוק הבחורים מהרשימות לצבא, מנסים בעמותה להשכיר את הפנימייה למוסד אחר • תגובת מנהל הישיבה מטעם העמותה: "תעזוב אותי מכל השטויות"

היכל ישיבת הנגב  צילום ארכיון: דוד קורן
היכל ישיבת הנגב צילום ארכיון: דוד קורן


סערה בישיבת הנגב בנתיבות - עקב סכסוך בין חברי העמותה של הישיבה להנהלת הישיבה הקיימת 'שכר שכיר', שהוקמה לאחר פטירת ראש ומייסד הישיבה הגאון רבי יששכר מאיר זצ"ל במתכונת חדשה, כאשר העמותה מצרה את צעדיה ומתכוונת להשכיר את מבני הקמפוס למוסד אחר.

העמותה של ישיבת הנגב מורכבת מתלמידיו של ראש הישיבה הגר"י מאיר זצ"ל, תלמידים שהביא ממרוקו וסמך עליהם את ידיו במהלך כל השנים.

לאחר פטירתו מונה הגאון רבי אריה לוי כממשיכו של הגר"י והוא מכהן כראש הישיבה. לפני מספר שנים התמזגה הישיבה עם ישיבת 'בית מדרש עליון' בבני ברק ועלתה על דרך המלך בשמה החדש 'שכר שכיר' - על שם ספרו של ראש הישיבה הגר"י מאיר זצ"ל.

הישיבה המתחדשת שעומדת גם בראשות הגאון רבי ירחמיאל אונגרישר - חתנו של הגאון רבי ראובן יוסף גרשונוביץ זצ"ל, הייתה מקובלת על חברי העמותה של הישיבה שהמשיכו להחזיק את הישיבה, כאשר כספי הישיבה ממשיכים להתנהל באמצעות העמותה.

בשנה האחרונה העמותה החלה למשוך את ידיה מהישיבה, והוצאות הישיבה נפלו על כתפיו של הרב שלמה פרוכטר, מנהל הישיבה, שנסע לחו"ל לגייס כספים לישיבה, ולטענתו, כאשר בא לקבל את הכסף מהעמותה נתקל בסירוב. הרב פרוכטר פנה לדין תורה בהרכב בראשות הדיין הגאון רבי ישראל מרמרוש, ואף זכה בדין ובכספים.

הקש ששבר את גב הגמל במלחמה המתמשכת, היה כאשר העמותה הוציאה את בחורי הישיבה מרשימות הצבא ומשרד הדתות וכעת אף רוצים חבריה להשכיר את המבנים למוסד אחר במקום הישיבה. לצורך כך, העמותה אף נעלה את בניין הפנימיה - שם אמורים לשכון בחורי שיעור א' המגיעים לזמן החדש.

עסקן בעיר נתיבות ששוחח עם 'בחדרי חרדים' אומר בדאגה גדולה: "לא ייתכן שראש ישיבה הרב לוי הוא הממשיך של ר' יששכר מאיר, וחברי העמותה הם אלו שמצרים את צעדיה של הישיבה שמתפתחת ברוך ה', וכעת רוצים להרוס ישיבה. הנשמע כדבר הזה?"

בערב השבת האחרונה הופצו פשקווילים נזעמים בנתיבות תחת הכותרת "עוצו עצה ותופר" שם
גוללו הכותבים את הנעשה בעמותה וטענו כי העמותה מפקירה את הישיבה.

תגובת הרב אהרן כהן, מנהל הישיבה שמונה על ידי העמותה אחר פטירת הגר"י מאיר זצ"ל, ל'בחדרי חרדים: "אדוני אדוני תסגור אני באמצע לימוד תעזוב אותי מכל השטויות".





נתיבות פשקווילים ישיבה שכר שכיר עמותה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד