כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

אלעד חוזרת ללימודים: 67 כיתות חדשות בעיר

גידול מבורך במספר תלמידי הישיבות הגדולות באלעד, שהגיע ל-1,880 תלמידים • סיקור נרחב ותיעוד

אלעד חוזרת ללימודים: 67 כיתות חדשות בעיר


ברגשות התעלות וקדושה החלו אתמול את לימודיהם אלפי תלמידי מוסדות החינוך, תלמודי התורה, הישיבות הקטנות והישיבות הגדולות בעיר אלעד.

לאחר הכנה מדוקדקת של חודשים ארוכים, בהם עמלו אנשי המקצוע בעירייה, בהנחייתו של ראש העיר ישראל פרוש, להכין תוכנית מדויקת לפתיחת שנת הלימודים, החלה הבוקר (א) באלעד שנת הלימודים תשע"ו בסייעתא דשמיא, בסימן של גידול מבורך בהיכלי הישיבות הקדושות המעטרות את העיר.

בישיבת 'תורה בתפארתה', שמכונה "המזוזה של אלעד", ושוכנת לפתחה של העיר, החל זמן-אלול בסימן התרחבות של למעלה ממאה וחמישים בחורים. מצב זה הצריך היערכות מיוחדת וסיוע מטעם העירייה בהכנת והרחבת גדולות הישיבה הקדושה. גם בשאר הישיבות הקדושות בעיר נרשמה עליה משמעותית ומבורכת במספר התלמידים, וההיערכות כללה הכנת והסבת מבנים עבור קליטת התלמידים. בסך הכל, ב-19 ישיבות קטנות וגדולות הקיימות באלעד, ילמדו השנה קרוב ל-3,000 תלמידים, מתוכם 1,880 בישיבות גדולות והשאר בישיבות קטנות.

5,961 תלמידים החלו את שנת הלימודים ב-25 תלמודי התורה הפזורים בעיר, ב-276 כיתות לימוד, כשחלק נכבד מהם זוכה לכיתות חדשות שנבנו במהלך השנה האחרונה, ומצטרפים לכיתות שנבנו לקראת שנת הלימודים האחרונה. בסך הכל, במהלך השנתיים האחרונות נחנכו בעיר אלעד קרוב למאתיים כיתות לימוד וגני ילדים חדשים, כשמתוכם 67 כיתות נבנו לתחילת שנת הלימודים שהחלה זה עתה. מספר גני הילדים לבנים באלעד, שהחלו אתמול את לימודיהם, עומד על 102, ובהן ילמדו 2,962 תלמידים בלע"ר.

בשורה משמחת היא אכלוסם של מספר מבני קבע, ביניהם בית הספר פרי תואר לבנות, שנכנס למבנה רחב הידיים שנבנה ברחוב רבי יוחנן בן זכאי. שלב ב' של בית הספר הכלל חסידי שבנייתו הושלמה, וכן אכלוס שלב א' של בתי הספר שיר חדש ושירת שרה.

כמו כן נערך מקצה הצטיידויות לכיתות החדשות ולמוסדות החינוך, ובשבועות האחרונים חולקו ברחבי העיר 1,250 שולחנות חדשים לכיתות, וכן כ-2,500 כסאות חדשים לתלמידים.

עם פתיחת שנת הלימודים ערכו ראש העיר ישראל פרוש וחברי העירייה מכל סיעות הבית, סיורים בין כיתות הלימודים, כדי לוודא כי הלימודים אכן החלו כסדרם. הם עברו בין כיתות הלימוד ושמעו מהתלמידים ומצוותי ההוראה את שביעות רצונם מכיתות הלימוד המרווחות, ומפתיחת שנת הלימודים שעברה באופן מושלם וללא בעיות. המשתתפים בסיור חילקו מיני מתיקה לילדים הנרגשים שזה עתה החלו את הלימודים ואיחלו להם הצלחה מרובה בלימודיהם.

ראש העיר אמר כי "הכנה מדוקדקת ומוקדמת, מוכיחה את עצמה גם השנה, כשהלימודים נפתחים ללא נדודים מיותרים לילדים, ובצורה שמאפשרת להם להשקיע את מוחם ומרצם בלימודים, כפי שכל הורה ששולח ילד לחיידר רוצה לדעת שקורה".











אלעד לימודים ישיבות חינוך תמונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד