ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

סערת אלעד: איך בני תורה נכשלים בבין אדם לחברו?

רות בוארון מתקשה להבין איך אברכים מתכוונים לכפר על עבירות של גזענות ולשון הרע, קצת לפני ימי הדין?

סערת אלעד: איך בני תורה נכשלים בבין אדם לחברו?


כל שנה מחדש מתפתחת שוב פרשה חדשה בנושא האפליה, כל פעם בעיר אחרת, והסיבות תמיד מגוונות להפליא, סיפור שלא נגמר ומתעקש גם לא להיגמר, נורמת השיגרה בכל קיץ במגזר החרדי, לפאר במיוחד את מידת הגזענות ולשבצה כל פעם בעיר אחרת.

יודעים אתם במה עוסקים כעת בעיר אלעד? אברכים בני תורה ומשפחות מיוחסות, הורים וילדים, בנות ובחורות, נותנים את דעתם בשצף קצף לעוון לשון הרע ורכילות, וזה למה? כי הם רוצים להישאר בחממת "בני תורה" הנאצלים, ופתאום מבקשים מהם להכניס לתחום הגטו שלהם בנות שהוריהן עובדים ומפרנסים כנאמר "בזיעת אפך תאכל לחם".

אוי לאותה בושה אבוי לאותה כלימה, ולא רק, ישנן בנות אשר משתייכות בכלל לעדה אחרת וזה לא יקום ולא יהיה, וכאן קבוצות בני תורה מרשות לעצמן לעבור על גדרות בסייג התורה, בהן הלבנת פנים, לשון הרע עצום ורכילות, הוצאת שם רע והוספת שנאת אחים ומחלוקת.

אבל מה זה משנה, העיקר הם אחר כך רצים לכולל ללמוד תורה והכל בסדר. הנני תוהה כל פעם מחדש מהיכן לקחו קבוצות בני תורה את הרשות לעבור על כל כך הרבה עברות של בין אדם לחברו, ועוד להחביא אותן בדפי גמרא ותורת ישראל?

יום הכיפורים בפתח, ידוע שעבירות של בין אדם לחברו אינן מתכפרות עד שיבוא האדם ויפייס את חברו, אך אתם כנראה מעבר לזה, מחזיקים הלכה אך שוכחים את כל התורה כולה. "מה ששנאוי עליך לא תעשה לחברך".

אני מניחה שאף משפחה לא הייתה רוצה לעבור מסכת בזיונות, כאב ודמעות - מכיון שלא מקבלים את הבת שלהם לסמינר מסיבות גזעניות ואפליה נטו.

אנו הציבור החרדי אמורים להוות דוגמא טובה לכל עם ישראל מכיון שבאמת הבטחנו "נעשה ונשמע". אם אנו מפשלים בשנאת חינם, גזענות ואפליה, לשון הרע, רכילות ומחלוקת. אזי אל לנו להתפלא מדוע הציבור הכללי מתנהג אלינו באותה צורה. הם גם שומעים חדשות, הם נחשפים לאפליה ולגזענות, והם לומדים מהר, שאם אצלנו הרקבון רב, מדוע שלא יוסיפו לנו עוד קצת?
בנות אלעד סמינר אברכים בושה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד