י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024

צפו: כך חוסלו המחבלים בגבול סוריה

שוחרר לפרסום תיעוד חיסול מניחי המטענים על גבול ישראל סוריה: "מי שעומדת מאחורי הפעולה היא איראן"

צפו: כך חוסלו המחבלים בגבול סוריה
פלאש 90


שלושה חודשים לאחר חיסולם של ארבעה דרוזים מהגולן, בעת שהניחו מטעני חבלה רבי עוצמה בסמוך למוצב צה"ל, פורסם הערב (א'), תיעוד של הירי לעברם על ידי חיל האוויר.

קצין בכיר בפיקוד צפון אמר כי "המטענים נועדו להתפוצץ על סיור צבאי. עוד הוסיף בשיחה עם כתבים צבאיים: "החוליה הניחה שלושה מטענים רבי עוצמה מהסוג שאופייני לחיזבאללה", אך הוסיף כי בכל פיגועי הטרור האחרונים שהיו בגולן, כולל ניסיונות הפיגוע, היתה ידם של האיראנים בפעולה.


כלי הטיס משגר טיל שפוגע בחוליה מלבד באחד, שזוחל ולאחר מספר שניות טיל נוסף משוגר לכיוונו ומחסל אותו

לדברי הבכיר, האחיזה של אסד בשטח סוריה הנצפה מפסגות החרמון - הולך וקטן, אך יחד עם זאת עדיין כוחות רבים נאמנים למשטר ובהם כ-180 אלף בצבא הסדיר ועוד כ-60 אלף בהגנת הישובים, 15 אלף מלציות וכ-5,000 לוחמי חיזבאללה.

בצה"ל מעריכים שבעתיד הרחוק יהיו נסיונות נוספים בשטח לקחת חוליות של מורדים ולהסית אותם נגד ישראל כדי לבצע פיגוע. "אנחנו עוד לא ראינו את זה אבל ההנחה היא שיהיו נסיונות כאלה" מסביר הגורם הבכיר.

בצה"ל מכינים תוכניות מגירה למקרה של התקפה מצד החיזבאללה ותוכנית לפינוי אוכלוסיה במידת הצורך.

לפני כשלושה וחצי חודשים בז' אייר, נמנע אסון כבד בגולן: מספר מחבלים ניסו להניח מטען חבלה על קו הגבול הסורי-ישראלי, מדרום ליישוב הדרוזי מג'דל שמס שלמרגלות החרמון. כוח צה"ל מהגדוד החרדי של גבעתי המשרת בחיל המודיעין, זיהה תנועה חשודה על גדר הגבול.

בשעה תשע וחצי, המחבלים אותרו כשהם מניחים מטען בצידו הסורי של הגבול. כלי טיס של חיל האוויר הוזנק למקום התקרית וחיסל לפחות שלושה מחבלים. ‎אף אחד לא נראה בורח מהשטח.

מדובר בגזרת מוצב סחייטה, באזור שבנה צה"ל את גדר המערכת החדשה, לא רחוק מהאירוע שהיה לפני שנה וחצי עם גדוד 202, אז התפוצץ מטען חבלה ופצע את סגן מפקד גדוד בחטיבת הצנחנים ו-3 חיילים, אחד מהם קשה.

נסיון הנחת המטען התרחש פחות מ-48 שעות לאחר התקיפה האווירית שיוחסה לישראל, בה נפגעו מוצבי צבא סורי ושל חיזבאללה בפאתי דמשק, באזור אל-קלמון שבגבול סוריה-לבנון.
חיזבאללה סוריה צהל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד