י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

מסתמן: מפקד משטרת הבירה יינזף בפרשת המצעד

נגד מפקד משטרת הבירה לא ייגזרו מסקנות אישיות זולת נזיפה • מסקנות אישיות נגד שני קצינים אחרים

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90


נגד מפקד משטרת הבירה לא ייגזרו מסקנות אישיות זולת נזיפה בתיקו האישי, כך פורסם הערב (א').

בשעה האחרונה, הועברו ממצאי הוועדה שמונתה לבדיקת היערכות המשטרה וטיפולה באירועי מצעד התועבה, בראשותו של ניצב בדימוס ישראל יצחק למ"מ המפכ"ל ניצב בנצי סאו.

ממלא מקום המפכ"ל יבחן את מכלול החומרים, המסקנות וההמלצות שגובשו ויקבל החלטה בעניינם. בהמשך יציג מ״מ המפכ״ל את המלצותיו לאישור השר לבטחון פנים, ח"כ גלעד ארדן.

"הממצאים המרכזיים וההחלטות שיתקבלו בגינם יפורסמו בתום ההליך" נמסר ממשטרת ישראל, "לרבות לאחר עדכונם של כלל הנוגעים בדבר, לרבות אנשי המשטרה ומשפחות הנפגעים".

מעצרו של הרוצח ישי שליסל, החשוד שדקר למוות את שירה בנקי (17) במהלך המצעד וניסה לרצוח שישה נוספים, הוארך בשלישית עד ליום חמישי הקרוב. יצויין, כי טרם הוחלט דבר בסוגיית כשירותו לעמוד לדין.

על פי הפרסום של יוסי אלי בוואלה news, על פי ההערכות, נגד מפקד מחוז ירושלים, ניצב משה אדרי, לא נמצאו מסקנות אישיות וככל הנראה תירשם לו הערת מפקד או נזיפה בלבד.

אולם מלבדו, הדוח יכלול מסקנות אישיות נגד שני קצינים בכירים במחוז ירושלים, באשר להיערכות מודיעינית והמעטפת המבצעית לאירוע.


שליסל מגיע לבית המשפט להארכת מעצר ראשונה. צילום: שלמה מור

ביקורת הועברה על משטרת ירושלים, שלא נערכה כראוי לקראת המצעד; לישי שליסל מי שביצע דקירה במהלך המצעד ב-2005, לא הוצמד מעקב למרות ששוחרר שבועות בודדות טרם המצעד למרות שהוא מעולם לא הביע חרטה על מעשיו; שליסל פרסם מודעות בעיר מגוריו מודיעין עילית, שם כתב כי "חובה על כל יהודי למסור למסור את נפשו למכות ולמאסר ואפילו לסכנה" כך ציין בכתב ידו במכתב שנחשף לראשונה בפורום 'בחדרי חרדים'.

כמו כן, שליסל התראיין 'לקו נייעס' כמה ימים לפני המצעד, ואמר בצורה נחרצת "חייבים לעשות הכל לשבש".

מצעד שליסל ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד