י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

ההתנגדות החריפה של רבנים תושבי ירושלים לנסיעת מוסלמים להר הבית

כמה רבנים תושבי ירושלים שלחו מכתב למשרד החוץ והודיעו על התנגדותם החריפה להצעה כדי לשלוח את עולי הרגל המוסלמים מהמדינות האסלמיות להר הבית ותיארו אותה כבוגדנות באידאולוגיות היהדות.

Quds & Mekka
Quds & Mekka


כמה רבנים תושבי ירושלים שלחו מכתב למשרד החוץ והודיעו על התנגדותם החריפה להצעה כדי לשלוח את עולי הרגל המוסלמים מהמדינות האסלמיות להר הבית ותיארו אותה כבוגדנות באידאולוגיות היהדות. במכתב הזה נכתב כי המנהיגים הנוכחים של ישראל לא מתעניינים באמונה הציונית ורק חתמו על הסכם עם מנהיגי כמה מדינות באזור לשלוח עולי הרגל המוסלמים לירושלים ואחר כך למכה באמתלת גרעון בתקציב, בעיות פיננסיות, נורמליזציית הקשרים עם מדינות הערב ומשיחת התיירים.
אביבה רז מנכ"ל אגף מזרח התיכון במשרד החוץ אמרה בתגובה להודעה הזו כי : אנחנו לא נרשה שירושלים תהפוך לבסיס בשביל המוסלמים של מדינות האזור ואין כל צורך להיות מודאגים. אנשים בייחוד רבנים אורתודוקסים צריכים לדעת כי אנחנו נמצאים בשלב חשוב ואנחנו צריכים לנצל את הר הבית שנחשב מקום חשוב למוסלמים כדי להשיג את מטרותנו. ההתענינות שלנו בנסיעת המוסלמים להר הבית לא למען חשיבותם של המוסלמים אלא רק למען חשיבותם של היהודים ולמען חייהם השקטים. אין ספק שנסיעת המוסלמים להר הבית היא לטובת המשק הישראלי ותיצור לנו שותפים באזור ושניהם יגרמו ליהודים תושבי ישראל לחיות בשקט.
לפני כן פורסמו בחדשות כי ישראל ביקשה מכמה מדינות איסלמיות כמו טורקיה וטאג'יקסטאן שישלחו את עולי הרגל המוסלמים להר הבית ואחר כך הם ישלחו לסעודיה דרך שדות התעופה של ישראל.
בכירים טורקים הסכימו על ההצעה וטורקיה התחייבה לשלוח 100 אלף עולי הרגל המוסלמים מדי שנה לירושלים ואחר כך הם ישלחו דרך שדה התעופה בתל אביב לחג'.
אינדונזיה מטוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד