י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

מחדל המצעד: ארדן דורש בדיקות נוספות

לאחר שוועדת הבדיקה לאירועי הרצח במצעד בירושלים סיימה את עבודתה, השר לבטחון פנים אינו מרוצה ודורש בדיקות נוספות

צילוםף יונתן זינדל, פלאש90
צילוםף יונתן זינדל, פלאש90


הוועדה לבחינת אירועי הרצח במצעד בירושלים, בראשותו של ניצב בדימוס ישראל יצחק, סיימה את עבודתה והגישה את החומרים, המסקנות וההמלצות, בפני השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, אך הוא דרש בדיקה נוספת.

מדיוני הוועדה עולה כי שמו של הדוקר ישי שליסל, שדקר למוות את שירה בנקי (17) במהלך המצעד וניסה לרצוח שישה נוספים, הוזכר לפני הרצח אך לא עקבו אחריו.

בתום הדיון ביקש השר לבצע מספר בדיקות והשלמות בנוגע לשאלות שעלו במהלך הצגת הממצאים, ודרש לקבל הבהרות נוספות לחלק מההתרחשויות. ההשלמות יוגשו בימים הקרובים ולאחר העברתן תתקבלנה ההחלטות הסופיות בקשר לאירוע.

"בכוונתנו לנהוג בשקיפות ובהוגנות ולפרסם באופן סדור את ממצאי הוועדה" אמרו במשטרה, "לאחר שממצאיה יימסרו, יעובדו ויתקבלו החלטות בעניינן וכן לאחר שכל הנוגעים בדבר יעודכנו כראוי באמצעותנו".


שליסל מגיע לבית המשפט להארכת מעצר ראשונה. צילום: שלמה מור

ביקורת הועברה על משטרת ירושלים, שלא נערכה כראוי לקראת המצעד; לישי שליסל מי שביצע דקירה במהלך המצעד ב-2005, לא הוצמד מעקב למרות ששוחרר שבועות בודדות טרם המצעד למרות שהוא מעולם לא הביע חרטה על מעשיו; שליסל פרסם מודעות בעיר מגוריו מודיעין עילית, שם כתב כי "חובה על כל יהודי למסור למסור את נפשו למכות ולמאסר ואפילו לסכנה" כך ציין בכתב ידו במכתב שנחשף לראשונה בפורום 'בחדרי חרדים'.

כמו כן, שליסל התראיין 'לקו נייעס' כמה ימים לפני המצעד, ואמר בצורה נחרצת "חייבים לעשות הכל לשבש".
ישי שליסל מצעד הגאווה וועדת בדיקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד