י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

לאן הלך הכסף שהובטח למוצא סופר ז"ל? • טור

ישראל ארליך, מתנדב 'איחוד הצלה' שמצא את תלמיד הישיבה מלייקווד אהרן סופר ז"ל ביער ירושלים, חוזר שנה אחורה ותוהה - מה היה קורה עם הכסף לו עובדי רשות הטבע והגנים היו מוצאים אותו?

ישראל ארליך
ישראל ארליך


ב' אלול, שנה חלפה מאז נזרקתי מבלי משים לכותרות הראשיות, ועד לאחרונה אני עדיין שומע את השאלה - "אתה זה מהגופה?"

כן, כך ביום בהיר אחד, כשהצטרפתי יחד עם ידידי לחיפושים שהתנהלו כבר כשבוע ימים, נקלעתי לעין הסערה. ההשגחה העליונה זימנה לידנו את הזכות לגמילות חסד של אמת כפשוטו, במציאת גופתו של הבחור אהרן סופר ז"ל, שמצא את מותו במורדות עין כרם שבירושלים.

אין מה לומר, זה היה די מרתק להיות כמה ימים בכותרות ולהרגיש חשוב. זה גם היה כבר קצת מעצבן, אך ידעתי שזה אחד הדברים שחולפים עם הזמן, ומהר..... אבל הרגשת הסיפוק נשארת. ביודעי שסייעתי לבן ישראל שהיה מונח כדומן ע"פ האדמה, לבוא לקבר ישראל בכבוד הראוי לו. ויה"ר שהזכות הזאת תעמוד לנו לעד.

ארגונים ואישים שונים לקחו לעצמם את הקרדיט, משטרת ישראל ערכה טקסים ונתנה להם תעודות הוקרה, על עזרתם במערך החיפושים (מה שנכון נכון...) אותנו ניסו משום מה להסתיר. אבל לא נדחפתי בכח, וזה גם לא ממש עניין אותי...

האמת היא שזו הייתה פאשלה גדולה של משטרת ירושלים, וממילא גם של הארגונים החרדיים שפעלו תחתיה, שזמן רב כ"כ חלף ללא קצה חוט כלשהו. כשגם המקום שבו הוא נמצא לבסוף, כלל לא היה מוגדר ביעד החיפושים באותו היום. רק סייעתא דשמיא גרמה לנו להמשיך 'לטייל' בדרך העפר למרגלות ההר אחרי שיטוט עקר של זמן רב ובחום מעייף.

עצוב היה שהסיפור הסתיים בצורה טראגית שכזאת, אך כמובן שזה היה עדיף עשרות מונים על פני כך שהוא לא היה נמצא כלל.

כמובן שיש לנו הרבה מכרים שדואגים תדיר למצבינו הכלכלי, ומתעניינים עדיין מפעם לפעם האם קיבלנו את המאה אלף השקלים שהובטחו. אז זאת למודעי, לא קיבלנו כלום, והסיבות לכך הם מגוונות.

נתחיל בכך שישנם שהעלו ספקות למי מגיע הכסף. האם לארגונים ולאנשים שהשקיעו כוחות משאבים וכספים לאורך כל ימי החיפושים, או לשניים שהגיעו במקרה באחד הימים ואיתרע מזלם ומצאו את הבחור. היו כאלו שפרשנו את הכרזת ההורים על סכום הכסף, בכך שהבחור ימצא בחיים. (על אף שבסרטון הם נצפים כשהאבא אומר שכל מי שיביא מידע).

היו כאלו שבכלל טענו שהמחשבה הייתה שהוא נחטף על רקע לאומני, הימים ימי 'צוק איתן' שלאחר 'שובו אחים', (מעניין, על ליבו של איזה מחבל מדבר אלף ש"ח.....) וכן הלאה מחשבות ודעות.

בעקבות כל זאת, ובעיקר בגלל שלא היה לנו לב לפנות להורים שכולים ולבקש 'תשלום', לא פנינו מיוזמתינו לבקש את הכסף, ודחינו הצעות של כאלו שהציעו את התנדבותם אף ללא תמורה. וגם על כך טענו ידידים, שאנשי החברה קדישא יודעים לבוא לבקש את כל המגיע להם, בכל מצב ובכל טרגדיה. בכל אופן אנחנו לא פנינו לעשות זאת.

בהמשך הזמן נודע לנו שסכום הכסף המדובר כלל לא היה אמור להגיע מההורים, אלא מקרן שהוקמה לצורך פרויקט החיפושים על כל הוצאותיה. (ואף פתחו דף פייסבוק לצורך כך אך בירור עדין שעשינו העלה ש...אין כסף.... וזו היא השורה התחתונה, לא קיבלנו).

רק מעניין מה היה קורה לו מוצאי הגופה לא היו אברכים חרדים, אלא פקחי רשות הטבע והגנים או עובדי מקורות וכדו', האם גם אז זה היה מסתיים כך, או שהם היו מקבלים את הכסף ללא דיחוי מחשש לחילול ה'?
ישראל ארליך אהרן סופר לייקווד יער ירושלים נעדר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד