י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

פשע מתוחכם: נלכדה כנופיית גנבי רכב מעכו

שמונת חברי הכנופייה נהגו לפעול בדרכים מתוחכמות וגנבו רכבים תפעוליים בכל רחבי הארץ

פשע מתוחכם: נלכדה כנופיית גנבי רכב מעכו
חטיבת דובר המשטרה


היחידה המרכזית "ארז" של משמר הגבול הביאה למעצרה של כנופיית גנבי רכבים תפעוליים אשר פעלה בכל חלקי הארץ.

במהלך השנה האחרונה אירעו מספר גניבות של כלי רכב תפעוליים באזורים השונים בארץ. כלל האירועים היו זהים, החשודים היו גונבים כלי רכב תפעוליים בשווי מאות אלפי שקלים ומובילים אותם למקום סמוך למקום הגניבה. לאחר מכן, היו יוצרים קשר טלפוני עם בעלי משאיות וגררים, מכוונים את הנהגים אל מקום הימצאות כלי הרכב התפעוליים ולעיתים אף מזדהים כבעליהם. משם היו מעבירים את כלי הרכב למקומות שונים.

חברי הכנופיה עבדו כשכירים בחברות בעלות כלי רכב תפעוליים שם הכינו את השטח על מנת לבצע את הגניבה כגון: סיורים, קבלת מפתחות לרכבים, קודים לשערים ומיקומי הרכבים אשר תכננו לגנוב.

ב-28 ביוני, בשעות הבוקר המוקדמות, התקשרו חברי הארגון לנהג גרר בעכו וביקשו ממנו לקחת מלגזה לתיקון. כאשר הגיע הנהג למקום, התחזה אחד מחברי הארגון לבעל המלגזה - שהיה בחו"ל במהלך הגניבה - וביקש ממנו לקחת את המלגזה לתיקון במוסך. חברי הארגון השתמשו בנהגי הגרר שיעבירו את הרכבים הגנובים ממקום למקום, בכדי לנסות להימנע מתפיסתם על ידי כוחות הביטחון.

יום לאחר מכן, בשעות הערב התקבל דיווח מודיעיני כי אחד החשודים מנסה לאתר נהג גרר ומבקש ממנו להגיע לרמת אביב לתקן את רכבו. היחידה המרכזית "ארז" במשמר הגבול הגיעה לזירה ושם ראתה כי המשאית מעמיסה את הרכב התפעולי, ממתינה כ-20 דקות ואז ממשיכה בדרכה לכיוון כביש 6. חברי הארגון השתמשו בכל האמצעים כמו טלפונים, רכבים ועוד רק בשעת המעשה. לאחר מעקב אחרי המשאית, הוחלף טלפון על ידי החשודים, שם עצרו הלוחמים את הנהג. בו זמנית, עצרו את אחד ראשי החוליה אשר נתפס בקרבת האזור נוהג ברכבו. במהלך חיפוש ברכב, נמצאו שני מפתחות של רכבים של חשודים נוספים בארגון.

הלוחמים הגיעו לעצור את ראש הארגון הנוסף. לאחר שזיהו הלוחמים את החשוד ברכבו וסימנו לו לעצור, ניסה החשוד להימלט תוך סיכון ממשי לחיי הלוחמים. לאחר מרדף קצר, כאשר ניגש הצוות לעצור את החשוד, הוא החל בנסיעה מהירה תוך שהוא מנגח את הניידת ופוצע את קצין המבצעים ונמלט מהזירה.

התקבל דיווח כי החשוד עומד להגיע לבנק הפועלים בנתניה. צוות הבלשים של היחידה הגיעו לבנק במטרה לתפוס את החשוד. כשהגיע, עצרו אותו מיד. כעת עצורים שני ראשי הארגון ושישה מהם נעצרו לחקירה. שמונת חברי הארגון הם תושבי עכו.

הפעילות המאומצת והנחושה של לוחמי היחידה הובילה לחשיפתם של חברי החוליה, ״הושקעו מיטב האמצעים המבצעיים והטכנולוגיים על מנת לפצח את תשתית החוליה ולהביאה לדין״, אמר מפקד ימ"ר ארז, סנ"צ מאיר גוזלן, והוסיף, "חברי החוליה היו מעורבים במספר גניבות שהסבו נזק כלכלי משמעותי לאזרחים. פעילות זו הינה חלק ממגוון פעילויות שמבצעת היחידה אשר תכליתן מאבק מתמשך בפשיעה. נמשיך לפעול בנחישות כדי לשמור על שלטון החוק ולהבטיח את ביטחונם האישי של אזרחי המדינה".

כנגד השניים הוגשו כתבי אישום והם עוצרים עד תום ההליכים, צפויים מעצרים נוספים.









רכב גניבה תפעול לכידה גנבים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד