כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

המחבל שחוסל - מחמד עמשה • צפו בשחזור

מחמד עמשה בן 25, שהתגורר בכפר ראעי, הוא המחבל שנהרג הבוקר כשניסה לבצע פיגוע דקירה • כך זה התרחש

צומת תפוח לאחר הדקירה. צילום: שפרה ארנהיים
צומת תפוח לאחר הדקירה. צילום: שפרה ארנהיים


המחבל שביצע את פיגוע הדקירה הבוקר (ב) בצומת תפוח, בו נורה ונהרג לאחר שפצע קל שוטר מג"ב, הוא מחמד עמשה בן 25, שהתגורר בכפר ראעי, דרומית מערבית לג'נין.

המחבל, על פי מקורות פלסטיניים, פעיל ג'יהאד אסלאמי. אולם על פי נתוני השב"כ, עמשה לא היה מוכר לגורמי הבטחון ולא היה מזוהה עם ארגוני הטרור.


צילום: חטיבת דובר המשטרה

בשעות הצהרים סמוך לשעה 13:00 המחבל מחמד עמשה הגיע לצומת תפוח מכיוון דרום, התקרב לעבר לוחמי משמר הגבול שמאיישים את המחסום ופנה אליהם שהוא לא חש בטוב, הלוחמים הורו לו להתקרב וכשזה הגיע לטווח קרוב שלף סכין וניסה לדקור את אחד הלוחמים באוזנו.

הלוחם כבן 20 נפצע באורח קל, לוחם נוסף שהיה עמו בצוות הצליח להדוף את המחבל, ד' התעשת דרך את נשקו וביצע ירי מדויק לעבר המחבל, אל ד' הצטרף לוחם צה"ל נוסף ששהה בטרמפיאדה הסמוכה וביחד נטרלו את מחבל נפצע אנושות וכעבור דקות נקבע מותו.

"היינו מוכנים וערוכים, זו בדיוק הסיבה שהאירוע הסתיים כך, מדובר באירוע של מספר שניות כך שערנות ומוכנות מבצעית הם המענה היחיד שאיתו ניתן להתמודד מול האירועים הללו. מדובר בפציעה שטחית אקבל טיפול קצר ואחזור לפעילות״, אמר ד' זמן קצר לאחר מכן כששיחזר את האירוע.

רק ביום שבת האחרון, באותו המחסום הגיח פלסטיני לצוות לוחמים שביצע בידוק שגרתי על הציר ולפתע שלף סכין והחל לדקור את אחד הלוחמים בגבו, הלוחם שעמד בסמוך אליו פתח לעבר המחבל באש ונטרל אותו.

מפקד משמר הגבול, ניצב עמו יעקב שיבח את הלוחמים על מענה מבצעי מהיר בפיגוע, וציין: "כמעט ארבעים ושמונה שעות חלפו מפיגוע הדקירה הראשון בו נטרלו לוחמי משמר הגבול, את המחבל שניסה לדקור אותם מספר ק"מ מכאן בצומת הבתות. פעם אחר פעם מוכיחים הלוחמים את מקצועיותם, ערנותם ונחישותם, תוך שניות ספורות הלוחמים טיפלו באירוע ונטרלו את המחבל. הגעתי לכאן בכדי להגיד ללוחמים שהם פעלו בדיוק כפי שמצופה מלוחם במשמר הגבול, במענה מבצעי מהיר ונחוש".
מחמוד מחבל דקירה תפוח הרוג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד