י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024

האם יוטל עונש מוות על רוצחי גונן ורוזנפלד הי"ד?

כתבי אישום נגד רוצחי דני גונן ומלאכי רוזנפלד הי"ד • בני המשפחה: "רק עונש מוות יעניק הרתעה"

מלאכי רוזנפלד הי"ד
מלאכי רוזנפלד הי"ד


שלושה כתבי אישום הוגשו היום לבית משפט הצבאי ביהודה, נגד מחמד אבו שאהין (30), אמג'ד עדואן (35) ואשרף עמאר באחריות לפיגועים רבים, בהם מותו של דני גונן הי"ד במעיין עין בובין לפני כחודשיים.

עוד הוגשו כתבי אישום נגד רוצחי מלאכי רוזנפלד הי"ד בסמוך לשבות רחל בחודש שעבר ונגד סוחר אמל"ח שסיפק את הנשק, את כתבי האישום הגיש עו"ד מיכאל רבר מהפרקליטות הצבאית.

בעקבות הגשת כתב האישום, אמרה היום אמו של דני, דבורה גונן: "שלושת המחבלים המרצחים האלה החליטו להפסיק את הקיום של הבן שלי. שלושת המחבלים האלה לא צריכים להתקיים. במדינת ישראל הגיע הזמן להחיל חוק עונש מוות. החוק קיים, צריך ליישם אותו. אנחנו כואבים, לא פשוט לעמוד כאן היום. אני מקווה שימצו את הדין עם כל הקשורים, כל המחבלים, כל המרצחים עד הסוף ולא לפחד למצות את הדין. מאסר עולם זה לא מספיק, עונש מוות - רק עונש מוות ואז תהיה לנו הרתעה טובה יותר. אנחנו צריכים להפסיק להקריב קורבנות, הבן שלי יצא לטייל ולא חזר"



בנוסף, הוגשו היום שני כתבי אישום גם כן בביהמ"ש הצבאי ביהודה, כנגד עבדאללה אסחאק (24) ופאיז חאמד (42) תושבי סלואד, באשמת פיגוע הירי בו נרצח מלאכי רוזנפלד הי"ד ונפצעו שלושה נוספים. אסחאק, היה עצור בין בשנים 2011-2010 בגין מעורבות בסחר באמל"ח ובטרור עממי. ב-2006 היה מעורב בתכנון פיגוע ירי. בחקירתו הודה במעורבות ישירה בשני הפיגועים הנ"ל, בתור נהג הרכב, ובפעילות צבאית נוספת במסגרת החוליה. חאמד, פעיל חמא"ס בדרג הנהגה, נעצר מספר פעמים בגין מעורבות בפעילות חמאס. בחקירתו בשב"כ הודה בתכנון הפיגועים ובמעורבות בניסיון פיגוע נוסף.

בנוסף, הוגש כתב אישום נגד ג'מאל יונס (62), סוחר אמצעי לחימה אשר מכר את הנשק באמצעותו בוצע הפיגוע. יונס, תושב קוצרה שבשומרון, הודה בחקירתו בשב"כ כי העביר את רכב הפיגוע לגריטה, תיווך בעסקת אמל"ח לטובת הפיגוע ונפגש עם אחמד נג'אר בירדן. בידי מדינת ישראל מוחזקים רק 4 מתוך 7 חברי החוליה. מועאד, שביצע את הרצח בפועל ואחמד חבר נוסף בחוליה, מוחזקים בידי הרשות הפלסטינית.
רצח טרור מחבלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד