כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

בוחן סלולר: פרימיום במחיר מדיום

מצלמה מעולה, סוללה, מסך איכותי אך חסכוני, עיצוב מודרני וחלק: החדש של וואווי נותן פייט לגדולים

בוחן סלולר: פרימיום במחיר מדיום
יחצ


אם מכשיר סיני, נשמע לכם בעייתי, הגיע הזמן שתכירו את וואווי P8: מכשיר פרימיום שמתכוון להתחרות עם אפל, סמסונג ו-LG, במחיר אטרקטיבי של 2,399 ש"ח בלבד.

וואווי מכרה ב-2014 בלבד 75 מיליון סמארטפונים מסביב לעולם, אך עד היום הייתה מוכרת בעיקר בשוק הסיני.

לפני כחודש היא השיקה את סמארטפון הדגל החדש שלה Huawei P8 בישראל - המשלב בין טכנולוגיה מתקדמת, עיצוב אלגנטי, ממשק משתמש מתקדם וביצועי מצלמה איכותיים ביותר בתאורה נמוכה.

המכשיר, משלב באופן אידיאלי בין יצירתיות ופונקציונאליות. עם גוף אלומיניום מרהיב. אך עדיין, מדובר במכשיר סיני.

הוא מכיל מפרט עשיר ומתקדם, יישומים ייחודיים שלא קיימים באף מכשיר אחר, ומצלמות איכותיות במיוחד, ה- Huawei P8 מהווה תחרות אמיתית למכשירי הפרימיום של החברות המובילות.



חברת אלפא טלקום, היבואנית הרשמית והבלעדית של וואווי בישראל, השקיעו כ-15 מיליון ש"ח בקמפיין, במטרה להגדיל את נתח השוק בישראל באופן משמעותי. "כשחברה כמו וואווי, יצרנית הסמארטפונים השלישית בגודלה בעולם, מחליטה להיכנס לשוק, היא משנה אותו - אנחנו ניתן לצרכן הישראלי אלטרנטיבה אמתית של סמארטפון פרימיום וטכנולוגיה מתקדמת במחיר הוגן" אמר קובי כליף מנכ"ל החברה.

מדובר במכשיר המשדר יוקרתיות, עשוי כולו ממתכת אלומיניום עמידה, עם עובי של 6.4 מ"מ בלבד. המכשיר מציג מסך HD Full בגודל 5.2 אינץ' שעשוי מזכוכית מחוזקת וחסינה בפני שריטות מסוג גורילה גלאס 3, עם רזולוציה של 1920x1080 וצפיפות פיקסלים של ppi424 (בערכה גם מצורף מגן מסך מתנה).



מערכת ההפעלה במכשיר היא גרסה 5.0.2 של אנדרואיד עם ממשק המשתמש הייחודי והמשופר של וואווי 3.1Emotion UI. המכשיר גם צוייד במעבד מייצור עצמי, מסוג Kirin 930 HiSilicon, הכולל 8 ליבות במהירות 2 ג'יגה-הרץ לפעולות מורכבות ותובעניות, עם ערכת שבבים של 64 ביט וזיכרון פנימי של 3GB RAM, ובנוסף מגיע בערכה כרטיס MicroSD 32GB אותו אפשר להרחיב עד 128GB. המעבד מאפשר שיפור של כ-20% בביצועים בהשוואה למתחרים. בנוסף, ה-P8 תומך בגלישה ברשתות תקשורת מדור 4.

אחד היתרונות המשמעותיים של ה-P8, זה סוללה עוצמתית של 2,680 מיליאמפר, שמאפשרת למכשיר להחזיק יותר מיום שלם של עבודה, כאשר המסך מסוג IPS-NEO גם כן חוסך בחיי הסוללה.



יתרון בולט נוסף - מצבי הצילום ועריכת התמונות לאחר מכן. לסמארטפון מצלמה מהמתקדמות ביותר, הכוללות מספר יישומים הייחודיים רק לה. למכשיר מצלמה אחורית של 13 מגה פיקסל המסוגלת לצלם וידאו באיכות Full HD, ומצלמה קדמית (סלפי) של 8 מגה פיקסל - שתיהן משלבות יישומים מתקדמים רבים. בניגוד למצלמות האייפון 6 והגלקסי S6 הבולטות מגוף המכשיר, וואווי הצליחה לייצר מצלמה איכותית שאינה בולטת כלל מגוף המכשיר.



בין היישומים והתכונות הייחודיים ניתן למצוא חיישן RGBW התומך ב-3 צבעי היסוד + הצבע הלבן. מצב "במאי" מאפשר ליצור בזמן אמת סרטון וידאו אחד מארבע מצלמות סמארטפון שונות והופכת את הסמאטרפון למיני-אולפן צילום מקצועי.

בנוסף, גם מייצב תמונה אופטי בעל רגישות כפולה מזה של אייפון 6, המאפשר ל-P8 לצלם וידאו ותמונות באיכות גבוהה תוך נטרול תזוזות של המצלמה, לקבלת תמונות חדות במיוחד. ארבעה מצבים לצילום איכותי בתאורה חלשה, המייצרים תמונות מרהיבות גם עם מקורות אור דלים. כל אלה מאפשרים ל- P8 לצלם תמונות ברמה של מצלמת רפלקס מקצועית.

יחד עם זאת, מעט תמוה להשיק מכשיר עם 13/8 מגה פיקסל, בזמן שהמתחרות משווקות מכשירים על למעלה מ-20.



בנוסף, המצלמה צויידה במצב "ציור באור" (Light Painting) המאפשר צילום עם חשיפה ארוכה, מה שמאפשר מעקב בחשיכה אחר שובלי אור, ומציג לבסוף תמונה שניתן לציירה באמצעות פנס, זיקוקים ועוד.

מדובר בשיטת צילום וותיקה, שבעבר רק צלמים מקצועיים היו מסוגלים, והמכשיר הנגיש זאת לכל רוכש. המצלמה, עם אופטימיזציה לתאורה חלשה וניגודיות גבוהה, כדי לעזור למשתמשים לצלם תמונות יפהפיות, אפילו בתנאי התאורה הגרועים ביותר.

ניתן למשל לצלם גלגל ענק מסתובב בלילה וליצור באמצעות אלומות האור המעגליות תמונה אמנותית, או לצייר ביד חופשית תמונות אמנותיות עם מקורות אור שונים בחושך.



לסיכום, לאחר שימוש במכשיר במשך כשבוע, אם אתם מתכוונים לרכוש מכשיר מייצור סיני, אין ספק שוואווי P8 הוא הטוב ביותר. אולם, למרות המעבד המעולה, מידי פעם במעבר בין אפליקציות ניתן לחודש מעט איטיות.
Huawei P8 סקירה וואווי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד