כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

צפו: גפני ושפירא סיירו במוסדות הצפון

יו"ר ועדת הכספים ומנהל המחלקה המונציפאלית של 'דגל' ביקרו בקריית אתא, קריית מוצקין, קריית ביאליק ורכסים

צפו: גפני ושפירא סיירו במוסדות הצפון


נערכים לפתיחת שנת הלימודים בערי הצפון: יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני יחד עם מנהל המחלקה המוניציפאלית של "דגל התורה" וסגר"ע בני ברק מנחם שפירא, סיירו השבוע במספר ערים בצפון הארץ בכדי לעמוד מקרוב אחר התפתחות הקהילות.

גפני ושפירא עמדו במהלך הסיור מקרוב אחר התפתחות מוסדות התורה והחינוך של הקהילות החרדיות בקריית אתא, קריית מוצקין, קריית ביאליק ורכסים לרגל פתיחת שנת הלימודים של שנת תשע"ו. זאת לאחר שבחודשים האחרונים התקיימו פגישות רבות בלשכתו של ח"כ גפני בהשתתפות ראשי קהילות האברכים ומנהלי המוסדות בערי הצפון, במהלכן העלו עסקני הקהילות את צרכיהם של הקהילות החרדיות בצפון וביקשו מח"כ הרב גפני סיוע בהבאת הדברים לפתחם של ראשי הערים.

גפני ושפירא פתחו את ביקורם בקרית אתא שם קיבלו את פניהם, נציגי "דגל התורה" בעיר סימון מושאשווילי ואלקנה וייסנשטרן שהציגו בפניהם תחילה את בית הכנסת המרכזי של "יוצאי גרוזיה" ברחוב יוספטל, שם פגשו גם ברב ביהכ"נ הרב אברהם אדג'יאשווילי, ור' אהרן חן מראשי הקהילה הגרוזינית בעיר.

בביקורם בבית הכנסת הדגיש רב בית הכנסת את ההתפתחות של הקהילה התורנית בעיר והרחבת עולם התורה בעיר, כאשר רק בזמן האחרון נפתח כולל אברכים בבית הכנסת בראשות הרב אברהם מושאשווילי בו לומדים יחדיו אברכים בוגרי ישיבות יחד עם אברכים מקהילת יוצאי גרוזיה גם הם בוגרי ישיבות העמלים בתורה. במהלך הדברים הרחיב ר' אהרן חן על היסטוריית בית הכנסת והקהילה הגרוזינית במקום. לאחר מכן נפגשו עם ראש העירייה יעקב פרץ.

לאחר מכן, המשיכו גפני ושפירא לסיור בקרית ביאליק - שם נפגשו יחד נציג 'דגל התורה' בקריית מוצקין מאיר דאהן עם ראש העירייה אלי דוקורסקי. במהלך הפגישה הציג בפניהם ראש העירייה את התפתחות העיר וצרכיה, גפני הודיע כי יסייע לקרית ביאליק להמשיך בהמשך שגשוגה, בדבריו ביקש מראש העירייה שיבוא לקראת הקהילה התורנית בעיר ולהסדיר את יחס העירייה כלפי הישיבה, ראש העירייה נענה בחיוב והבטיח לשוחח עם חברי המועצה בנושא ולקדם שיח והבנה לטובת כל הצדדים.

לאחר מכן המשיכו לסיור בקרית מוצקין שם פועלים במסירות שני נציגי "דגל התורה" מאיר דאהן ושמעון ממן. גפני ושפירא סיירו ברחבי קריית מוצקין שם נעשים פעולות ברוכות בהפצת יהדות והקמת שיעורים. דאהן הקים את בית הכנסת "אהבת ישראל", וכעת פועלים לקבל הקצאה בכדי לבנות ולהרחיב את בית הכנסת המהווה מגדלור של פעילות ליהדות עבור תושבי האזור.

לאחר מכן הגיעו לביקור במועצת עיריית רכסים, שם קיבל את פניהם ראש המועצה יצחק רייך, כשהוא מציין את ההתפתחות התורנית בעיר, והגידול במוסדות החינוך בעיר. גפני בירך את רייך על פתיחת שנת הלימודים בהצלחה.

בסיור השתתף גם שלמה פולק עוזר ח"כ גפני. עם סיום הביקור, ציינו גפני ושפירא כי הגידול המבורך של הקהילות התורניות בערי הצפון, נותן את אותותיו, ויש אכן להמשיך ולסייע בפתרון מצוקת המוסדות והקהילות בהתאם לצרכים שנוספו.













גפני סיור קריות רכסים מוסדות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד