ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

משרד החינוך: זלזניק פעל כחוק, הבנות שנותרו ישובצו בשני הסמינרים

בתשובה לבית המשפט דוחה משרד החינוך את טענות 'נוער כהלכה', מציע פתרון רצוי עבור התלמידות לשנה זו, ודוחה את ההצעה לרישום אזורי • בפנים: נתוני ההשוואה בין הסמינרים, מהן עולה כי 'לדעת חכמה' דחה יותר מ-50 בנות ספרדיות

משרד החינוך: זלזניק פעל כחוק, הבנות שנותרו ישובצו בשני הסמינרים


סערת הסמינרים באלעד: תשובת משרד החינוך לעתירתה של עמותת 'נוער כהלכה', הוגשה היום (ג) והיא דוחה אחת לאחת את כל טענותיו של עו"ד יואב ללום, וכפי שנטען בה "העותרת ערבבה בעתירתה מין בשאינו מינו, תוך ניסיון לתבל בתבלינים בלתי נדרשים..."

התשובה מפרטת באריכות שלב אחר שלב את השתלשלות העניינים בשנה שעברה, הליכי האכיפה שביצע משרד החינוך מול סמינר זלזניק, וכמו גם בקשת הרישיון של סמינר 'לדעת חכמה', שהותנתה בכך שהוא יכין תשתית נרחבת לקליטת בנות כדי לפתור את המצוקה הקיימת.

משרד החינוך אף ערך טבלה השוואתית, ובחן כמה בנות נרשמו לכל סמינר, כמה התקבלו ועל בסיס אלו טענות נדחו השאר. כמו כן בחן המשרד את מוצאן העדתי ועיסוק האב של הבנות.

לפי הנתונים, בעוד סמינר זלזניק קיבל 74 בנות מתןך 96 נרשמות, כאשר 30% מהמתקבלות הן ספרדיות, ורק 44 מתוכן בנות אברכים, הרי שסמינר לדעת חכמה קיבל רק 49 מתוך 140 בנות, תוך ש-52 מהבנות שנדחו הן ספרדיות, ו-25 נוספות בנות לאב עובד בעבודה שאינה תורנית.

משרד החינוך גם מסביר בפרוטרוט את ההצעה לחלוקה לפי אזורי רישום, ומצהיר כי יתכן ויהיה זה פתרון לשנת הלימודים הבאה, אך לא בשנה הקרובה. זאת מאחר שגם ביצוע רישום מחודש לא יסייע לפתרון הבעיות במצב הנוכחי, ובהתחשב במסגרת הזמן ובצורך שלא לפגוע בכלל הבנות.

המשרד מבהיר כי סמינר זלזניק יכול להמשיך בהליכי קבלת הרישיון מכיוון והוא פעל כחוק בהליכי הרישום. והוא מציע פתרון ביניים לשנה זו, פתרון אותו גיבש בשיתוף פעולה עם עיריית אלעד, ולפיו יושלמו הליכי הרישום ל-67 הבנות שנותרו ללא סמינר, בפיקוח משרד החינוך ובאופן ש"ירפא את הפגמים שנפלו בהליכי הרישום".

לדברי המשרד, "זו הדרך הנכונה לילך בה בנסיבות, גם לנוכח עמדתם המשותפת של העירייה ושל משרד החינוך, לפיה על שני הסמינרים ליתן מענה מלא לכל בוגרות בתי הספר של בית יעקב".
אלעד חינוך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד