כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

קחו דוגמא: ר"ע אשקלון מתנגד לחילול שבת בעירו

ראש עיריית אשקלון איתמר שמעוני מתנגד להעברת משחקי הכדורגל בעירו לשבת: "פוגע בססטוס קוו"

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90 צילום: פלאש 90


ראש עיריית אשקלון איתמר שמעוני מצטרף למאבק נגד משחקי הכדוררגל בשבת. לדבריו שמעוני "הדרישה לקיים משחקים בשבת מפרה באופן בוטה את הסטטוס קוו הקיים בעירנו"

הבוקר (ג') שיגר ראש העיר, איתמר שמעוני, מכתב לשרת התרבות והספורט, מירי רגב, בו הוא מבקש ממנה לבטל את ההחלטה של מינהל הליגה לקיים משחקי כדורגל בשבת.

המכתב בא על רקע פרסום מועדי חמשת המחזורים הראשונים לעונת המשחקים 2015/16, לפיו, בניגוד לשנים עברו, הליגה תפוצל העונה לשלושה ימי משחקים: ארבעה משחקים יתקיימו ביום שישי, אחד בשבת ושלושה ביום שני.

"הדרישה לקיים משחקים בשבת מפרה באופן בוטה את הסטטוס קוו הקיים בעירנו, אשקלון, בין דתיים וחילוניים. ההחלטה מעוררת תרעומת לא רק בקרב תושבים, הרואים חשיבות רבה בשמירת השבת, אלא גם בקרב שחקנים מסורתיים שכבר הודיעו שלא יחללו את השבת ולא יתייצבו למשחקים שנקבעו", נכתב במכתב.

"אני פונה אלייך, כמי שאמונה על תחום הספורט בישראל וכמי שמחוברת למסורת ישראל ודת ישראל, לפעול לשנות את ההחלטה ולהעביר את המשחקים לאחד מימי השבוע או למוצאי שבת, כפי שהיה נהוג בשנים האחרונות".

לחלופין, הציע ראש העיר לשרה לשקול אפשרות נוספת, לפיה יאפשרו למי שרוצה לשחק בשבת לעשות זאת, ולמי שלא – לא לכפות זאת עליו.

"מנסיון השנה שחלפה אני יכול להעיד ממקור ראשון על כך שקיום המשחקים במוצאי שבת יצר עניין מחודש של קהל מסורתי רב בקבוצת הכדורגל של הפועל אשקלון, שהעפילה השנה לליגה הלאומית. הקהל המשמעותי הזה, המונה אלפי אוהדים, לא יכול היה לפקוד את המגרשים בשבת ולעודד את הקבוצה. בשנה שעברה נוכחותו ביציעים היוותה כמעין זריקת מרץ לשחקנים, תרמה לאווירה הספורטיבית הטובה וחיברה מחדש את הקבוצה לתושבים.

"אני משוכנע שתדעי למצוא את הדרך לבטל את ההחלטה המקוממת מגזרים רבים כנגד אחד מענפי הספורט הפופולאריים בישראל", ביקש ראש העיר.
שבת איתמר שמעוני אשקלון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד