י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

תפס טראמפ: האם ברקת בדרך לכנסת? • טור

מי שגדל בגבעת המבתר חולם על גבעת רם: מה עומד מאחורי צירוף ליאון, כיצד יגיב נתניהו ואיך נקם איווט בחרדים?

תפס טראמפ: האם ברקת בדרך לכנסת? • טור


דונלד טראמפ, מיליארדר תמהוני למחצה, הגדיל בשבוע האחרון את הפער בסקרים על המירוץ למועמדות לנשיאות ארה"ב מטעם המפלגה הרפובליקנית. אין זה אומר כי טראמפ ינצח, ואפילו אם כן - ספק גדול אם יביס את הילארי קלינטון, מה שבטוח, כסף למירוץ לא יחסר לו, ובניגוד למועמדים האחרים הוא לא ייאלץ לנהל מרדף אחרי בעלי הון בעבור חופן דולרים.

מיליארד הדולרים שטראמפ מתכנן לבזבז, מהווים עדיין סכום גדול עבור ראש העיר ירושלים ניר ברקת. הפוליטיקאי העשיר בישראל על פי 'פורבס', שהונו מוערך ב-450 מיליון שקל, גם לא יזדקק לסכום כזה במערכת בחירות בישראל, בוודאי לא בבחירות מוניציפאליות.

את המסלול לפוליטיקה הארצית, קיווה ברקת לעשות כבר במערכת הבחירות האחרונה, אחרי 5 שנים במדמנה של כיכר ספרא, ראה ברקת בחלומו את כורסת המיניסטר. כמי שמחובר היטב לתשתית הליכודניקית בירושלים, בנה על מעבר חלק למפלגת השלטון, שם קיווה לסמן את עצמו כיורש פוטנציאלי לראש הממשלה.

כמו רבים לפניו, הרגיש גם ברקת את סכינו המושחזת של ראש הממשלה, שהצטלם איתו במגוון פוזות קודם הבחירות, בהיותו גיבור ירושלים שלכד מחבל, והנחית מעל ראשו רגע אחרי הבחירות את השר לענייני ירושלים זאב אלקין. ברקת בלע את הרוק בשתיקה, והחל לתכנן את הנקמה.

צעד פומבי ראשון ומבריק, נעשה היום. ברקת צירף למפלגתו את משה ליאון, יריבו המר ונציגה הרשמי של תנועת הליכוד בירושלים [להוציא המפלגות החרדיות, אין באמת משמעות או קשר הכרחי בין תנועה מוניציפאלית לזו הארצית. כך ליאון הליכודניק מזוהה דווקא עם ישראל ביתנו, ואילו ברקת וסיעתו העצמאית נחשב לאיש ליכוד].

הציפור הראשונה שהשיג היא כמובן חיזוק הקואליציה העירונית, וצמצום כוחה של הנציגות החרדית ויכולתה לאיים כל שני וחמישי בפרישה [אל תדאגו, זה לא יקרה כל כך מהר]. למי שתוהה, זו הסיבה גם ככל הנראה לאור הירוק שנתן איווט ליברמן לצעד, כשהוא 'נוקם' על הדרך בחרדים.

הציפור השניה היא הידוק קשריו בליכוד, וסימון ליאון כיורש מטעמו לתפקיד. בסימון הזה מאותת ברקת לנתניהו כי פניו למישור הארצי, ובעצם מציב בפניו שתי אפשרויות, בהן נדון תיכף.

ולסיום, כפי שנחשף ב'בחדרי חרדים', השיג ברקת סולחה אידיאלית עם ליברמן. צעד חיוני למי שמכוון לעמוד בראש המחנה הלאומי.

לחשוב בכל מקרה, ולחשוב בגדול
מתוך הנחה שנתניהו לא מתכנן עדיין פנסיה בקיסריה, ושברקת לא ימתין בפעם הבאה, הרי שבפני נתניהו ניצבות שתי אפשרויות לקראת הסיבוב הבא, שבקואליציה הנוכחית עשוי לפרוץ בכל רגע:

האפשרות האחת לחבק את ברקת ולסמן אותו כיורש, להריץ אותו בפריימריז של הליכוד ולפנק אותו בתפקיד שר בכיר. זהו ככל הנראה הצעד היותר חכם, אבל נתניהו כבר הוכיח שככל שמדובר ב'יורש' - הוא לא נוקט בהכרח בצעד החכם יותר. וכפי שיוכל ברקת לשמוע בפרוטרוט מכחלון, סער וארדן.

האפשרות השניה והפחות יעילה, תגרור את נתניהו למאבק פנימי בליכוד. קשה לאמוד את כוחו של ברקת, לא סביר שהוא יוכל לגבור על ביבי בהתמודדות ראש בראש, אך אם יצליח להתברג למקום גבוה ברשימה, הוא עשוי למרר את חייו של רוה"מ ולהבליט עוד יותר את כוונתו לרשת את מקומו.

ברקת גם עשוי במקרה כזה לקבל החלטה מושכלת לוותר על הבכורה לעת עתה, ולחבור כמספר 2 לגורם כוח קיים וחזק בליכוד, דוגמת גדעון סער. כוח משותף שכזה עשוי אולי לרשום היסטוריה פנים ליכודית ולהדיח ראש ממשלה מכהן.

ומכיוון שפתחנו בטראמפ, נסיים עם ציטוט של הטייקון, עמו כנראה מסכים ברקת בפה מלא: "אתה צריך לחשוב בכל מקרה, אז למה לא לחשוב כבר בגדול?"
ברקת נתניהו סער ליברמן חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד