י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

המאבק על השבת בחדרה: "הגראי"ל הורה להתנגד"

נציג יהדות התורה הרב בנציון נורדמן נערך להצבעה במועצה על חילול השבת: "אם כולם יישמעו להוראה - נצליח"

הרב נורדמן אצל הגראי''ל. צילום: חיים יצחקי
הרב נורדמן אצל הגראי''ל. צילום: חיים יצחקי


המאבק על השבת בעיר חדרה נמשך: הערב (ד) תעלה להצבעה במועצת העיר חדרה הצעה של ראש העיר מטעם יש עתיד, צביקה גנדלמן, שתאשר פתיחת חנויות מסוימות בשבת. ההבצעה שתובא היום למועצה היא הצעה חדשה, לאחר שהצעה הקודמת נפלה בהצבעת המועצה לפני מספר חודשים.

בשיחה עם 'בחדרי חרדים' אומר יו"ר יהדות התורה בחדרה, הרב בנציון נורדמן: "מדובר במתווה משופר שלרגע היה נראה שגם חברי המועצה החרדים והדתיים יוכלו להצטרף - אם לא בתמיכה אז בהימנעות, אך השאלה עברה להחלטת גדולי ישראל בראשם הגראי"ל שטיינמן, שהורו חד משמעית שלא לנהל מו"מ, אלא להתעקש על ביטול חילול השבת באופן מוחלט."

לדברי הרב נורדמן: "הבעיה בתיקון לחוק שמביא ראש העיר כי שם כתוב איפה כן יהיה אפשרי ומותר לפתוח בשבת. הייתה כאן שאלה קשה האם לשתף פעולה ולהציל את חלק מהמקומות ולהסכים על מספר מקומות שיהיו פתןחים בשבת, או שלא להסכים לחנות אחת פתןחה בשבת. התקבלה החלטה על ידי הגראי"ל שטיינמן שלא לשתף פעולה ולהצביע נגד. אני תקווה שכל הסיעות החרדיות והדתיות ישמעו להוראה, כל הנוטל עצה מהזקנים אינו נכשל, ויצביעו הערב נגד. לפי החישוב ההצבעה תיפול. אני מתואם עם סגן ראש העיר בועז ביטון מש"ס ועם חברי המועצה החרדים והדתיים במאבקים למען השבת".

לסיום, אומר נורדמן: "אנו קוראים לראש העיר שימנע כל חילול שבת ושישמור על המצב הקיים ושלא יביא חוקים חדשים אשר פוגעים בקדושת השבת".

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני אומר לקראת ההצבה הערב: "בחדרה עומדים להצביע הערב על חוק עזר שראש העיר מ׳יש עתיד׳ מוביל, החוק יגרום לכך שיפתחו חנויות ומסחר באופן פורמאלי בשבתות. בישיבה הקודמת שעסקה בנושא ההצעה נפלה, והיום ההצעה חוזרת שוב בתחכום. אנו מקווים כי ההצעה תיפול מאחר ויש לה השלכת רוחב חמורה על כל הארץ כאשר ייפתחו חנויות ומסחר בשבת קודש".
חדרה שבת הצבעה נורדמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד