כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

יתושים עם נגיף 'קדחת הנילוס' התגלו בנגב

קדחת הנילוס המערבי נגרמת בעיקר על ידי עקיצת יתושים; המחלה יכולה להפוך לקטלנית

צילום: דורון הורביץ, פלאש 90
צילום: דורון הורביץ, פלאש 90


בבדיקות שגרתיות שקיימו מומחי האגף לבקרת חומרי הדברה ומזיקים במשרד להגנת הסביבה אותרו יתושים נגועים בנגיף קדחת הנילוס המערבי במטעי התמרים של קיבוץ יטבתה, בנחל קנה ליד הישוב אלישמע ובנחל שורק ליד הישובים ישעי וטל שחר.

המשרד להגנת הסביבה הנחה את הרשויות המקומיות בכל רחבי הארץ להגביר פעולותיהן להפחתת מפגעי היתושים על ידי הרחבת פעולות הפיקוח וההדברה של היתושים שבשטחן.

מחלת קדחת הנילוס המערבי נגרמת על ידי נגיף המצוי בעיקר בעופות, ומועבר לאדם באמצעות עקיצת יתושים. המחלה מתבטאת בחום ובכאבי ראש ושרירים ובאחוז קטן מהחולים, המחלה עלולה להסתבך ולגרום לדלקת מוח ואף למוות. מאחר ולא קיים חיסון לבני אדם, מניעת מפגעי יתושים היא הדרך העיקרית לשבור את מעגל העברת המחלה לאדם.

בישראל מופעל מערך בין משרדי לאיתור מוקדם של נגיף קדחת הנילוס המערבי על ידי ניטור הנגיף ביתושים. המשרד להגנת הסביבה, פועל להפחתת מפגעי היתושים בישראל ועורך את ניטור הנגיף ביתושים בשיתוף מעבדות משרד הבריאות.

מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה, דוד לפלר מסר כי עם קבלת תוצאות המעבדה עידכן המשרד להגנת הסביבה את הרשויות המקומיות בתחומן נמצאו היתושים הנגועים ואת הרשויות הסמוכות להן בממצאים והנחה אותן להרחיב את היקף הפיקוח וההדברה של היתושים שבשטחן.

ד"ר אורי שלום ראש האגף לבקרת חומרי הדברה ומזיקים במשרד להגנת הסביבה מציין כי "ישנו חשש להימצאותם של יתושים נגועים באזורים נוספים בארץ וקורא לציבור לפעול להפחתת כמות היתושים ע"י ייבוש מקורות מים בשטחם, בחצרות, בגגות ובמקלטים ולהודיע לרשות המקומית על כל מפגע יתושים בשטח הציבורי. כמו כן, יש להתגונן מעקיצות יתושים ע"י התקנת רשתות בחלונות הבית ומריחת תכשירים דוחי יתושים - בכל עת שנמצאים באזור נגוע ביתושים".
יתושים קדחות הנילוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד