י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

בג"צ 'הקפיא' את מעצרו המנהלי של מוחמד עלאן

לאור מצבו הרפואי של מוחמד עלאן החליט בג"צ להפסיק את מעצרו המנהלי כל עוד הוא מאושפז בבי"ח ברזילי

בג"צ 'הקפיא' את מעצרו המנהלי של מוחמד עלאן
פלאש90


בית המשפט העליון קבע כי בשל מצבו הרפואי של העציר המנהלי מוחמד עלאן (31), הוא יישאר בטיפול נמרץ בבית החולים "ברזילי". על פי הפסיקה, בני משפחתו ומקורביו יוכלו לבקרו שלא כעצור, בכפוף להנחיות הרפואיות הרגילות לעניין ביקור חולים.

המשמעות היא כי בשלב זה, נוכח מצבו הרפואי של שובת הרעב, הצו המנהלי אינו מופעל עוד. לאחר שיתייצב מצבו, באם יבקש עלאן לעבור לבית חולים אחר, יפנה לרשויות, וככל שיתעוררו קושי או אי הסכמה - ניתן יהיה לפנות לבית המשפט.

בהחלטה כתבו השופטים "צר לנו כבני אנוש על כך ועל העותר שבהחלטותיו הגיע הלום, ואנו מאחלים לו רפואה שלמה".


ד"ר חזי לוי בהודעה לתקשורת. צילום: אביעוז דוד מחלקת דוברות

מנהל בית החולים ברזילי מסר היום אחר הצהריים כי בבדיקת MRI שבוצעה בעלאן, נמצא כי הוא אכן סובל מנזק מוחי. הוא ממשיך להיות מטופל בטיפול תומך במערכות הגוף שניזוקו עקב הצום הממושך.

הבוקר חלה הרעה במצבו של מוחמד עלאן. הוא בהכרה ואינו מורדם או מונשם. הופיעו בלבול והפרעה בקשר עם הסביבה. לאחר התייעצות ביצעו הרופאים בדיקת MRI של המוח.

מוחמד עלאן (31), פעיל ארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי. הוא עצור מינהלי מאז 6.11.14, לאחר שריצה עונש מאסר בין השנים 2006-2009 בשל איתור מפגע לפיגוע התאבדות. המעצר המנהלי "בוסס על חומר מודיעיני מהימן", לפיו קשור עלאן עם פעילים נוספים שמטרתם להניע טרור, בגדרי פעילות ענפה נגד הביטחון באיזור. מעצרו עתיד היה להסתיים ב-4.11.15.

השר לביטחון פנים גלעד ארדן הגיב להחלטת בג"צ ואמר כי "ההחלטה על שחרורו של המחבל עלאן נגרמה בראש ובראשונה כתוצאה מעמדתה של ההסתדרות הרפואית, בראשות ד"ר אידלמן, שלא לטפל בשובתי רעב עד לאובדן הכרה ועד לחשש לנזק בלתי הפיך".

ארדן הגדיש בדבריו כי לכל אורך תקופת אשפוזו, ד"ר אידלמן דרש מהרופאים ואיים עליהם שלא לפעול לפי חוק זכויות החולה למרות החלטות ועדת האתיקה של בתי החולים.

"הגיע הזמן שההסתדרות הרפואית והעומד בראשה יכבדו את החוק במקום לנקוט בפעולות שמובילות בסופו של דבר לשחרור מחבלים".

בסיעת המחנה הציוני הגיבו כי "המצב הבלתי הפיך הוא המצב של יכולת ההרתעה מול המחבלים בכלא "מר טרור" שהפך לד"ר פחדנות, ניהל מו"מ עם מחבל שובת רעב בבית חולים, רק כי לא קיבל החלטה מנהיגותית מה לעשות. אין רה"מ שניהל מו"מ עם מחבלי החמאס יותר מנתניהו. לא המצב של מוחמד עלאן הוא בלתי הפיך, ביבי הביא את יכולת ההרתעה של ישראל למצב בלתי הפיך מול המחבלים בכלא".
מוחמד עלאן מעצר מנהלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד