כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

מטען בכביש המנהרות; חייל נפצע קל-בינוני

המטען הושלך לעבר מוצב צה"ל, חייל אחד נפצע מרסיסים ופונה; צה"ל מבצע סריקות באזור לאיתור המחבל

זירת הפיגוע בכביש המנהרות, צילום: הלל מאיר, סוכנות תצפית
זירת הפיגוע בכביש המנהרות, צילום: הלל מאיר, סוכנות תצפית


מטען חבלה הושלך לעבר "מוצב פנורמה" בכביש המנהרות, במקום נפצע חייל מרסיסים. הוא פונה לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים.

המקרה אירע לשעה 22:30, חייל צה"ל נפצע באורח קל עד בינוני ממטען חבלה מאולתר שהושלך לעבר מוצב צה"ל בסמוך לבית ג'אלה בכביש המנהרות. החייל טופל ופונה על ידי תאג"ד צבאי לבית החולים הדסה עין כרם, כוחות צה"ל מבצעים בשעה זו סריקות באזור.

מיחידת הטראומה בהדסה עין כרם נמסר כי מצבו של החייל מוגדר קל עד בינוני, יציב ובהכרה, וכי עיקר הפגיעה היא בפנים.


הפיגוע הערב. צילום: קבוצת "מדברים תקשורת"

יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג הגיב לפיגוע בחשבון הטוויטר שלו: "מאחל החלמה מלאה ומהירה לחייל שנפצע הערב בפיגוע. מול הטרור אין פשרות ואמרתי את זה גם לאבו מאזן אתמול. מי שיפגע בישראלים- דמו בראשו. המצב מתדרדר ברצף אירועים ובלי שינוי דרסטי אנחנו עלולים למצוא את עצמנו באינתיפאדה שלישית שתהיה תוצאה חמורה של אפס יוזמה ותקיעות מדינית".

סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן הגיב כי "הפיגוע שבוצע הערב מוכיח כי הפלסטינים פועלים בכדי לבנות מדינה פלסטינית נקייה מיהודים. החלטתו של בג"צ מוקדם יותר הערב העניקה לפלסטינים הוכחה כי ניתן לנצח אותנו בעזרת הטרור ושביתות רעב. פסיקת בג"צ פוגעת בביטחון מדינת ישראל. כניעה לסחטנות של אסיר אחד היא מתן פרס לטרור ורק תביא לשביתות רעב המוניות של אסירים נוספים".

זהו אינו אירוע הטרור הראשון היום - הערב השליכו פורעים ערבים אבנים לעבר כלי רכב ישראלים, בכביש 45 בין צומת עטרות למחלף בנציון, מהצד הפלסטיני ישראלי. שני כלי רכב נפגעו.

אחת הנוסעות בכלי הרכב, פעוטה בת שנה ושמונה חודשים, נפצעה באורח קל משברי זכוכית, פונתה עצמאית על ידי אביה לבית החולים שערי צדק, שם טופלה ושוחררה. נהג נוסף נפגע בכתפו אך לא נזקק לפינוי. המשטרה העבירה פנייה לצה"ל לביצוע סריקות על מנת לאתר את מיידי האבנים.

מוקדם יותר היום נפצע שוטר באורח קל מיידוי בקבוק תבערה לעברו במהלך עימותים בעיסאוויה, רעולי פנים יידו אבנים ובקבוקי תבערה לעבר כוחות המשטרה ומג"ב בעיסוויה.

צילום: הלל מאיר - סוכנות תצפית






מטען חבלה פיגוע מנהרות כביש רצח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד