י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

לקראת הצהרת תובע: שליסל כשיר לעמוד לדין

הפסיכיאטר המחוזי הודיע כי מעשיו של הרוצח נעשו בצלילות הדעת • היום יובא שליסל שוב להארכת מעצר

שליסל. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
שליסל. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90


שלושה שבועות לאחר הדקירה במצעד התועבה בירושלים, החשוד ברצח ישי שליסל נמצא כשיר לעמוד לדין, לאחר שהובהר כי הוא דקר בצלילות הדעת.

הבוקר (ה), יובא שוב ישי שליסל לבית משפט השלום בירושלים, שם המשטרה צפוייה להגיש הצהרת תובע לקראת הגשת כתב אישום, בגין רצח שירה בנקי (17) במהלך המצעד וניסיון רצח של שישה בני אדם נוספים.

במהלך הדיונים עד כה, החשוד סירב לשתף פעולה עם השופטים והסנגוריה הציבורית. "אין לכם סמכות לשפוט אותי לפי דיני התורה הקדושה ולכן אני לא מעוניין לשתף פעולה ולא מעוניין להיות מיוצג", חזר על דבריו בכל דיון משפטי.

לפני שבוע וחצי, בדיון האחרון, עלה כי שליסל נחקר בשלושה הזדמנויות שונות, אך בכולן בחר לשמור על זכות השתיקה, גם בזמן שהציגו בפניו את התמונות עם סכין שלופה דוקר את משתתפי המצעד וגם כשהוצגו לו חלק מהסרטונים שתיעדו את המצעד ואת אירוע הדקירה.


שליסל מגיע לבית המשפט להארכת מעצר ראשונה. צילום: שלמה מור

בתחילת השבוע, הועברו ממצאי הוועדה שמונתה לבדיקת היערכות המשטרה וטיפולה באירועי מצעד התועבה, בראשותו של ניצב בדימוס ישראל יצחק למ"מ המפכ"ל ניצב בנצי סאו.

לאחר שהדברים הוצגו בפני השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, הוא ביקש לבצע מספר בדיקות והשלמות בנוגע לשאלות שעלו במהלך הצגת הממצאים, ודרש לקבל הבהרות נוספות לחלק מההתרחשויות.

הוועדה הוקמה לאחר שורה של כשלים, שהמשטרה אמורה הייתה להיערך אליהם מבעוד מועד: שליסל שדקר את משתתפי המצעד ב-2005, שוחרר שבועות ספורים טרם המצעד 2015, אך למרות שהוא מעולם לא הביע חרטה על מעשיו - לא הוצמד לו מעקב משטרתי/שב"ס; שליסל פרסם מודעות בעיר מגוריו מודיעין עילית, שם כתב כי "חובה על כל יהודי למסור את נפשו למכות ולמאסר ואפילו לסכנה" כך ציין בכתב ידו במכתב שנחשף לראשונה בפורום 'בחדרי חרדים'. כמו כן, שליסל התראיין ל'קו נייעס' כמה ימים לפני המצעד, ואמר בצורה נחרצת "חייבים לעשות הכל לשבש".

למרות כל זאת, שליסל התהלך חופשי ברחובות ירושלים, הגיע לאיזור המצעד, דקר למוות את שירה בנקי ז"ל וניסה לדקור שישה נוספים. הוא נעצר ע"י שוטרים ומאז מעצרו מוארך מעת לעת. אתמול (ד') הפסיכיאטר המחוזי העביר למשטרה ולבית המשפט חוות דעת, לפיה שליסל נמצא כשיר לעמוד לדין - והוא דקר את משתתפי המצעד בצלילות הדעת.
ישי שליסל מעצד הגאווה הצהרת תובע כתב אישום שירה בנקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד