כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

מיקי לוי לגפני: "אל תגבירו את אי השוויון"

חה"כ מיש עתיד קורא לח"כים החרדים להימנע מלשנות את חוק הגיוס, "את התיקון ההיסטורי הזה אסור לשנות"

מיקי לוי. צילום: פלאש 90
מיקי לוי. צילום: פלאש 90


בעקבות תחילת עבודת הועדה של משרד הביטחון להכנת חוק הגיוס החדש, שיעלה להצבעה בכנסת בחודשים הקרובים, קורא ח"כ מיקי לוי מיש עתיד שלא לבטל את החוק הקיים. "במקום לפעול להחזרת ישראל אחורה - הייתי מצפה מגפני להשקיע את מרצם בשילוב חרדים בשוק העבודה, ולא לפעול להגברת אי השוויון".

בפוסט מיוחד שפרסם אמש (ד) כתב לוי: "לא גפני, איני נמנה עם שונאי התורה אלא על אוהבי עם ישראל ומדינת ישראל - וככזה גם שילובם של החרדים בצבא ולאחר מכן בשוק התעסוקה חשוב לי מאוד."

לוי הוסיף: ״'הסנקציות הפליליות' כלשונך אינן מיועדות רק אל מול משתמטים מהמגזר החרדי - אלא כלפי כל אזרח ואזרחית שמחליטים על דעתם שלא לקחת חלק בשירות החובה בצה״ל או לחילופין בשורות השירות האזרחי.

"שיוויון הוא שיוויון הוא שיוויון - את התיקון ההיסטורי הזה אסור לשנות, גם אם כעת הסיעות החרדיות מתנות את ביטול החוק באישור תקציב המדינה - יש גבול לכל תעלול, גם בפוליטיקה.

"מאז כניסת תיקון החוק לתוקף כל צעיר חרדי המועמד לגיוס חייב לפי חוק, להתייצב בבקו"ם ולצורך כך הקים צה"ל מרכזים מיוחדים לקליטת חרדים. על כל צעיר המגיע לגיל 18 מוטלת כיום החובת הגיוס לצה"ל ועליו להתגייס עד גיל 21 - וצה"ל הוא שמחליט מי מתגייס לשירות צבאי ומי לשירות אזרחי - זה נכון לאזרחי ישראל מכלל המגזרים המרכיבים את החברה הישראלית, וכן גם לבני המגזר החרדי.

"במקום לפעול להחזרת ישראל אחורה - הייתי מצפה מידידי ח״כ גפני ושאר חבריו המייצגים את הציבור החרדי בכנסת להשקיע את מרצם וכוחם הפוליטי בשילוב חרדים בשוק העבודה, בהקניית הידע הנדרש על מנת להשתלב בתעסוקה ולהפוך אותם לחלק דומיננטי ומרכזי יותר מהחברה בישראל, ולא לפעול להגברת אי השיוויון והניכור בין מגזרים שונים בחברה הישראלית."
מיקילוי גיוס חוק גפני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד