כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

מחשש להסלמה: צה"ל הציב כיפת ברזל באשדוד

מתיחות בטחונית בשל פרשת שביתת הרעב של העציר מוחמד עלאן • סוללת "כיפת ברזל" הוצבה באזור אשדוד

מחשש להסלמה: צה"ל הציב כיפת ברזל באשדוד
פלאש90

 


במערכת הביטחון חוששים מהסלמה בדרום, מחשש להידרדרות במצבו של העציר מוחמד עלאן. היום (ה'), הוצבה סוללת "כיפת ברזל" באזור אשדוד.

במקביל לשיפור קל במצבו הרפואי של המחבל מוחמד עלאן, שבג"צ השעה את צו מעצר המנהלי נגדו, לו, הצהירו אמש בג'יהאד האסלאמי לנקום במקרה שהעציר ימות.

מוחמד עלאן (31), פעיל ארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי. הוא עצור מינהלי מאז 6.11.14, לאחר שריצה עונש מאסר בין השנים 2006-2009 בשל איתור מפגע לפיגוע התאבדות. המעצר המנהלי "בוסס על חומר מודיעיני מהימן", לפיו קשור עלאן עם פעילים נוספים שמטרתם להניע טרור, בגדרי פעילות ענפה נגד הביטחון באיזור. מעצרו עתיד היה להסתיים ב-4.11.15, אך אתמול בצ"ג הקפיא את הצו.

שיפור קל חל במצבו של המחבל מוחמד עלאן, ששובת רעב זה יותר מחודשיים. ד"ר חזי לוי, מנהל המרכז הרפואי ברזילי, אמר בצהרים כי חל שיפור במצבו ושהינו מתקשר עם סובביו.: "במצבו של מוחמד עלאן חל היום שיפור. הוא בהכרה, ללא הנשמה ומקבל את כול הטיפול החיוני והתומך, כשחלק ממנו נועד למלא חוסרים חריפים בשל הצום הממושך, ואשר גורמים להפרעות הקשות בחלק ממערכי גופו.

לדבריו, "אנו פועלים כעת, לאחר החלטת בג"צ בעניינו, להביא אותו להסכמה לקבל את כול הטיפול הנדרש ולהתחיל בזהירות ובהדרגה הזנה דרך הפה".


צילום: אביעוז דוד מחלקת דוברות

אשדוד כיפת ברזל טרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד