ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

ביה"מ: משחקי הליגה בשבת - עבירה פלילית

שופטת בית הדין לעבודה קבעה בהכרעה תקדימית כי משחקי כדורגל בשבת הינם עבירה על חוק שעות עבודה ומנוחה

צילום:  פלאש90
צילום: פלאש90


שופטת בית הדין לעבודה הפתיעה היום (ה'), כאשר קבעה שאין לקיים משחקי כדורגל בשבת ללא היתר משר הכלכלה.

בדיון שנערך היום בבית הדין הארצי לעבודה נדונה עתירת ארגון השחקנים בבקשה להוציא צו מניעה נגד העברת משחק הליגה הלאומית בין מ.ס אשדוד לבני לוד, לשבת.

נציגי השחקנים טענו כי החלטת המנהלת מהווה עבירה על חוק שעות עבודה ומנוחה, כאשר הליגה הלאומית בהגדרתה לא שוחקה בימי שבת ולא קיבלה לכך היתר כנדרש.

בדיון הפתיעה שופטת בית הדין לעבודה אריאלה גליצר-כץ, כאשר הודיעה לנציגת המנהלת כי אין להם היתר לעבוד בשבת וכי בלעדיו הם פועלים בניגוד לחוק. "קיום משחקי כדורגל בשבת היא עבירה פלילית ולא אתן הכשרה להעסקה שהיא בניגוד לדין" אמרה, והתייחסה גם לטענה של נציג מנהלת הליגה כי משחקים שנערכים בליגות השונות בשבת אכן עוברים על החוק.

השופטת הציעה פשרה, כך שהמשחקים בליגה הלאומית יסתיימו שעה וחצי לפני כניסת השבת, ובמוצ"ש יחלו רק שעה וחצי לאחר צאת השבת.

ח"כ מיקי זוהר אמר היום בתגובה לדברים: "אני מברך על דברי השופטת שהזכירה לכולנו כי עבודה בשבת בליגה היא מעשה פלילי לכל דבר".

זוהר, המכהן כיו"ר וועדת המשנה לענייני ספורט אמר כי "לא ייתכן שבמדינת ישראל היהודית והדמוקרטית לא יאפשרו ליהודי לשמור על השבת. לא בכדי הנושא מעוגן בחקיקה וניסיון המינהלת להכריח את השחקנים לשחק בשבת היא מעשה פלילי.

"הצעת החוק שהגשתי בדבר מתן אפשרות למועדוני ספורט לשמור שבת הוכחה כנכונה וטובה בכך שתמנע מצבים אבסורדיים כאלו בעתיד ותאפשר לספורטאים לשמור על יום המנוחה המגיע להם על פי חוק".
כדורגל שבת דרעי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד