כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

צה"ל תקף מטרות בסוריה בתגובה לירי על יישובי הגליל

צה"ל תקף לאחר שלראשונה מאז מלחמת יום כיפור, בוצע ירי מכוון משטח סוריה לעבר ישראל • שתי רקטות התפוצצו בגולן ושתיים בסמוך לאחד היישובים בעמק החולה • נזק קל בלבד לרכוש; הותקפו שני בסיסים המזוהים עם אסד

צילום: שי קומבינה
צילום: שי קומבינה


(עדכון 23:30) גורמים ישראלים אומרים כי מי שעומד מאחורי הירי לעבר ישראל הוא סעיד עיזאדי, ראש מחלקה פלסטינית בכוח קודס האיראני. "בירי הזה אין "חשבונות עבר", זה מעשה במסגרת המעורבות האירנית בגולן והיא מעוניינת לפתוח חזית מול ישראל דרך ארגון פרוקסי"

במהלך היום נורו 4 רקטות 107 מ"מ לשני אזורים נפרדים בישראל. בתגובה ישראל הגיבה למטרות שהותקפו בעומק, תשתית, אמל"ח (גדוד ארטילרי), אנטנות, מפקדות ומחסנים. מדובר בתקיפה רחבה ביותר מאז תחילת השנה, תקיפה משולבת אוויר - קרקע, וזאת כדי להעביר מסר ברור. סה"כ הותקפו 5 אתרים ובכל אחד מהם מספר מטרות.

גורם סורי בכיר הגיב הערב בחריפות לגל התקיפות של צה"ל ואמר לסוכנות הידיעות הלבנונית כי "התקיפה של ישראל היא סופה של הפסקת האש מ-1973. ישראל הכריזה עלינו מלחמה. נגיב בהתאם".

(עדכון 20:30) צה"ל תקף בסוריה בתגובה לירי הרקטות. ע"פ הדיווחים שמתקבלים כעת ישראל פגעה במספר מטרות בחטיבה 90 השייכת למשטר הסורי. המטרות הופצצו עי 8 טילים, בנוסף - שני בסיסים של אסד נפגעו.

מטח רקטות נורה משטח סוריה לעבר ישראל. אזעקה נשמעה הערב (ה') בצפון וזוהו שיגורי רקטות משטח סוריה לעבר הגולן ואצבע הגליל.

היום בשעה 17:35 נשמעו אזעקות צבע אדום בצפון. זוהו שתי נפילות בשטח הגולן ושתי נפילות סמוך לקיבוץ בעמק החולה. באזור פרצה שריפת קוצים גדולה, כוחות כיבוי האש עוסקים בכיבוי השריפה.

עד כה לא ידוע על נפגעים בנפש, נרשם נזק קל בלבד לרכוש. יצויין כי מאז מלחמת יום הכיפורים בשנת תשל"ד לא נורו מטחים מכוונים של רקטות ופגזים משטח סוריה לעבר ישראל.

מצה"ל נמסר כי "הירי לעבר שטח ישראל שהתרחש לפני שעה קלה בוצע על-ידי ארגון הגיהאד האיסלאמי במימון והכוונה איראנית. בצה"ל רואים את סוריה אחראית לירי והיא גם תישא בתוצאות".

אלי מלכה, ראש מועצה אזורית גולן: "אירוע ירי מכוון מסוריה לעבר ישראל הוא תרחיש אליו נערכנו בשנים האחרונות בעקבות מלחמת האזרחים בסוריה והתמקמות של ארגונים אסלמיסטיים לאורך גבולנו. אנו סומכים על צה"ל והממשלה שיגיבו בתקיפות להשמדת המטרות מהן נורו רקטות לעבר ישראל ולא יאפשרו התפתחות של תשתית טרור אשר באפשרותה לפתוח חזית ארוכה נוספת לאורך גבולות ישראל".











לבנון סוריה אזעקה נפילה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד