ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

באמצעות העיניים: הרבי מקאלוב פונה לעולים

הרבי מקאלוב החולה במחלת ניווו שרירים, כתב באמצעות תוכנה המתרגמת תנועת עיניים, לעולי צרפת: "אל תשלחו למעורב"

האדמו"ר מקאלוב
האדמו"ר מקאלוב


האדמו"ר מקאלוב-ארה"ב, פרסם מכתב בקשה לעולי צרפת, לשלוח את צאצאיהם למוסדות תורניים ולא למוסדות מעורבים, כממ"ד וממלכתי, זאת כהמשך למכתבו בעניין, לפני חודשיים למעוצת גדולי התורה של אגודת ישראל.

האדמו"ר מקאלוב המשותק בכל גופו בשל מחלת ניוון שרירים (ALS), כותב באמצעות תוכנה מיוחדת לכתיבה באמצעות העיניים.

ליהדות צרפת שמורה מקום מיוחד בלבו של האדמו"ר לאחר שהקדיש בעבורם זמן ועמל רב בנסיעותיו השנתיות למעלה מחצי יובל שנים, והצליח להשפיע על אלפי הורים להכניס ילדיהם למוסדות תורניים ביניהם הרבה הורים מסורתיים

במכתבו כותב האדמו"ר: "לצערנו אנו עדים לאחרונה למציאות עגומה, אשר הרבה ילדים שראיתי אותם לומדים בצרפת במוסדות שמתחנכים בהם על דרך התורה, נכנסים בעלייתם לארץ ישראל למוסדות שמתחנכים בהם בתערובת בנים ובנות.

"ראוי שתדעו מה שמבואר בספר הזוהר הקדוש, שהקלקול בעניני קדושה גורם לעניות, ואפילו אם נולד במזל להיות עשיר, מתהפך לעני בגלל זה, וזו הסיבה, שמאז התפשטות, הכלים הטכנולוגיים ההורסים את גדרי הקדושה בשני האחרונים, התפשטה העניות, ובעיקר העניות בדעת, שירדו מאד ברמת הדעת והנהגה שכלית".

"מסיבה זו עינינו רואות שהנוער בבתי ספר כלליים הולכים ומתדרדרים, כי גירוי היצר התמידי גורם להם לשקוע בתאוה, במחשבת דיבורם ומעשיהם, וזה מטמטם את מוחם ומבלבל את שכל, ובגלל זה רמת הציונים במבחנים יורדת, וזה מביא אחר כך למתיחות ומריבות בינם לבין הוריהם שאין מרוצים מהם.

"ובפרט בארץ ישראל הסכנה גדולה ביותר, כי בחוץ לארץ יש שאיפה להצטיינות כדי להתקבל אח"כ למשרת פרנסה, מה שאין כן בארץ ישראל מחליט הצעיר שכשילך לצבא הוא כבר יתקדם להיות גדול בכשרונות, ובינתים הוא נוהג בהפקרות גמורה הגורמת לביטול צורת האנוש שבו, עד שלפעמים אף לצבא לא יכול להתקבל, וכל חייו הרוסים".

לסיום כותב האדמו"ר: "ולכן חייבים לשלוח לבית ספר שאין לומדים שם בנים ובנות בבנין אחד, ואי נחיצות גדולה מלשלוח רק לישיבות או מוסדות תורניים, ובזכות זה תזכו להצלחה ולרוב נחת".
קאלוב מכתב צרפת חינוך חרדי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד