ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

"התעסקות החרדים בנושא אירן - סכנת נפשות"

הגר"מ שטרנבוך מסר את שיחתו השבועית, ותקף בחריפות את המעורבות החרדית נגד ההסכם בין אירן למעצמות

הגר"מ שטרנבוך. צילום: יעקב כץ
הגר"מ שטרנבוך. צילום: יעקב כץ


הגר"מ שטרנבוך מסר השבוע שיחת חיזוק בפני קבוצת אברכים בה תקף את התעסקות הציבור החרדי בנושא עם איראן.

הגר"מ שטרנבוך אמר - "במה שנתפרסם שאגודת ישראל באמריקה פעלו והצליחו אצל צירים בממשלת ארה"ב להצביע כנגד נשיא ארה"ב בעניין ההסכם עם איראן, הנה פעולתם מסוכנת מאוד ליהודי העולם, כי בזה הם מערבים גם את החרדים והדתיים במעשי הציונים כנגד הממשלה, ומי יודע מה יילד יום, ואם בעתיד ח"ו לא יהא המצב בכי טוב, אזי מיד יאשימו באמריקה את כל היהודים במה שפעלו והשפיעו על הממשלה, ומה לנו ולצרה הזאת.

"וביותר, שהרי באו אלי יהודים המתגוררים באיראן וסיפרו לי שהממשלה שם מניחים להם לקיים את דת ישראל בלא שום הפרעה, שאינם פועלים אלא כנגד הציונות וכיבוש אדמת הישמעאלים ולא כנגד קיו הדת בארצם, ומעתה אם הממשלה שם ישמעו ש"אגודת ישראל" – שמייצגת הרבה משומרי התורה מתערבת ופועלת כנגד הממשל בארה"ב, אז ח"ו עלולים כל יהדות איראן להיות בסכנה עצומה. וע"כ חובת השעה מוטלת על יהודי ורבני ארה"ב למחות בזה ולהודיע שאי להם שייכות לפעולה זו, ותפקידם הוא לחזק את הדת, ולא להתערב בפוליטיקה.

"וכבר אמרו חז"ל בפרקי אבות "ואל תתוודע לרשות". ובשעה שרצו לעשות התאחדות רבנים עולמי, התנגד הגרח"ע ואמר שזהו סכנה גדולה לעם ישראל שיוכל מזכיר אחד לדבר בשם כל רבני העולם, ומר הגר"ח מבריסק בעצמו שהקים את אגודת ישראל, פרש מאגודת ישראל בשעה שראה שהפקידים עלולים להתערב בענייני פוליטיקה כרצונם".
הרב ברוך שטרנבוך איראן ארצות הברית נשיא אגודת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד