י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

מדוע מתעלם 'יתד נאמן' ממכתבם של גדולי ישראל?

אמש נחשף ב'בחדרי חרדים' מכתבם של גדולי ישראל הגראי"ל שטיינמן, הגר"ח קנייבסקי והגרי"ג אדלשטיין השולל בחריפות את יוזמת הרישום האזורי לסמינרים • בביטאון הליטאי 'יתד נאמן' בחרו להתעלם במפגיע מהמכתב

מדוע מתעלם 'יתד נאמן' ממכתבם של גדולי ישראל?


שופרם של גדולי ישראל?

מכתבם החריף והברור של גדולי ישראל שנחשף אמש בליל שישי ב'בחדרי חרדים' בנושא רישום אזורי לסמינרים, עורר הדים נרחבים בכל שדרות הציבור החרדי ברחבי הארץ.

לפלא הוא שדווקא היומון הליטאי הוותיק 'יתד נאמן', שופרם של גדולי ישראל לא פרסם הבוקר (ו'') את המכתב הברור עליו חתומים מרנן ורבנן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן, הגר"ח קנייבסקי והגרי"ג אדלשטיין.

אישים המקורבים לבתי גדולי ישראל זועמים הבוקר על אי פרסום המכתב בעיתון ואומרים בזעם ל'בחדרי חרדים': "לא ייתכן שעסקנים קטנים עם אינטרסים מקומיים יכתיבו לעיתון שלא להכניס את המכתב, הכל כך ברור מדובר בשיקולים צרים שאין מקומם במחננו".

עסקן נוסף המטפל בבעיות הסמינרים ברחבי הארץ אומר "גם אם יגידו שהטענה שהמכתב מוען לאיגוד הסמינרים, הרי שהנושא הוא כעת שכלל הציבור החרדי עומד בו והורים רבים הרוצים לדעת מה יעלה בגורל בנותיהם, בפרט שגדולי ישראל האירו את עיני העסקנים שאין להתפשר כלל וכלל על רישום אזורי בשום פנים ואופן".

כזכור, במכתב שפורסם אמש עמדו גדולי ישראל על החומרה של רישום אזורי לסמינרים, וזאת לאחר שבדיון שנערך השבוע בבית המשפט אמר מנהל סמינר "לדעת חכמה" משה שטיין כי "הגעתי לפה היום לאחר בירור עם נשיא הישיבה שלנו, הרב שטיינמן, מה שהובהר לי זה שהיות ואלעד היא עיר חדשה ויש תיכונים חדשים בעיר ובעקבות כל האנדרלמוסיה וחוסר השוויון שהיה בשנתיים האחרונות הורשה לי לפתוח את התיכון כתיכון אזורי כבר מהשנה הבאה, מה-1.9 הקרוב כהוראת שעה. מספר שנים בודדות, על מנת לייצב את התיכונים בעיר".

כאמור, גדולי ישראל יצאו במכתב חריף הסותר את דבריו של שטיין, והורו באופן חמור וחריף שלא לאפשר את פתיחת הסמינרים לתיכון אזורי.


סמינרים יתד נאמן רישום אזורי הרב שטיינמן מכתב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 33 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד