י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

סוף לסיפור: פוצץ 'גשר מעריב' בתל אביב

בשעה 6:30 בבוקר פוצץ הגשר ברחוב בגין לקול צהלות מאות צופים נרגשים • השר כץ לחץ על הכפתור

צופים בגשר בפעם האחרונה הלילה, צילום: תומר נויברג, פלאש90
צופים בגשר בפעם האחרונה הלילה, צילום: תומר נויברג, פלאש90


פוצץ גשר מעריב. שר התחבורה ישראל כץ לחץ על הכפתור, והגשר קרס תוך 5 שניות. מאות צופים הגיעו לאזור הפיצוץ על מנת לחזות בקריסת הגשר האגדי. הפיצוץ תוכנן לשעה 6:00 אך התעכב בכחצי שעה בעקבות סקרנים שהתקבצו על גגות בסביבה.

מהמשטרה נמסר כי הבוקר בשעה 06:00 הסתיימה קריסת גשר מעריב בת"א. בהריסה לקחו חלק כ-400 שוטרים שאכפו את הבטיחות והסדר ציבורי במקום. לפי המשטרה,"הקרסת הגשר הסתיימה בהצלחה".

טרם הפיצוץ אמר כץ כי פיצוץ הגשר הוא "היסטוריה חדשה שתחליף היסטוריה ישנה. העיר ת"א ידעה בעבר פיצוצים כואבים, שגבו מחיר כבד. הפיצוץ הזה מסמל תקווה והתחדשות. אנחנו בונים עורק חיים חדש לעיר ולמטרופולין כולו, ומגשימים חזון של למעלה מ-100 שנה. מהיום אין כבר דרך חזרה - עד לשמיעת צפירת הרכבות.

"אני מקווה ומשוכנע שהלחיצה הזו עכשיו, שהיא קשה ולא פשוטה אחרי קרוב ל-60 שנה של תכניות שלא הוגשמו, תקל עלינו את החיים בעיר הזו ובמדינה אחר כך. "אני ער לביקורת על העבודות, אבל כשיתפזר ענן האבק לאחר פיצוץ הגשר, וכשיתפזר האבק כולו לאחר סיום העבודות בעוד מספר שנים - יבינו גם אחרוני המפקפקים שההחלטה שקיבלתי ללכת נגד הזרם ולבצע את הפרוייקט הייתה ההחלטה הנכונה למען גוש דן ולמען עם ישראל כולו".











גשר מעריב ישראל כץ רכבת קלה מדינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד