כ"ז אייר התשפ"ד
04.06.2024

החזית הסורית: צה"ל חיסל את משגרי הרקטות

חוליית המחבלים ששיגרה את הרקטות מסוריה חוסלה על ידי צה"ל, בשטח הנמצא בשליטה מוחלטת של הצבא הסורי

גבול סוריה. צילום: פלאש 90
גבול סוריה. צילום: פלאש 90


12 שעות לאתר שורה של 14 תקיפות, צה"ל תקף שוב בסוריה בגזרת קונייטרה וחיסל את החולייה שירתה את הרקטות מסוריה לישראל.

"תקפנו הבוקר רכב בסוריה ובו ארבעה בני אדם", אמר קצין בכיר בצה"ל, "עקבנו אחרי החוליה הזו והיא הותקפה במרחק של 10-15 ק"מ מהגבול בשטח בשליטה מוחלטת של צבא סוריה".

לדברי הקצין, זו חוליית הג'יהאד האיסלמי המוכוונת מאיראן. הקצין סיכם "אין לנו עניין להמשיך ולחמם את הגזרה, רק להגן על הגבול הצפוני".

מעבר קוניטרה - צילום שלמה מור

מעבר קוניטרה הבוקר. צילום: שלמה מור

"חיסול החוליה שירתה אתמול לעבר ישראל הוא הוכחה נוספת לכך שלא נסבול כל ניסיון לשבש את חיינו ולפגוע בביטחונם של אזרחי ישראל", אמר שר הביטחון יעלון בתגובה.

"יידע מי שמבקש לעשות זאת, כי צה"ל ומערכת הביטחון ירדפו אותו עד חורמה ויניחו עליו את היד, בכל עת ובכל מקום. אין לנו כל כוונה להתפשר על כך, ואל לו לאיש לבחון את נחישותנו".

התקיפה בוצעה בתגובה לירי תלול המסלול שבוצע אתמול בשעות אחר-הצהריים, במסגרתו ארבע רקטות 107 מ"מ שוגרו לעבר שטח מדינת ישראל. לפי צה"ל ירי זה בוצע על-ידי ארגון הג'יהאד האסלאמי, במימון ובהכוונה איראנית.

אמש (ה') צה"ל תקף באמצעות חיל-האוויר ויחידות שריון ותותחנים 14 מטרות של המשטר הסורי במרכז רמת הגולן הסורית, בהם תשתית, אמל"ח (גדוד ארטילרי), אנטנות, מפקדות ומחסנים. גורם סורי בכיר הגיב הערב בחריפות לגל התקיפות של צה"ל ואמר לסוכנות הידיעות הלבנונית כי "התקיפה של ישראל היא סופה של הפסקת האש מ-1973. ישראל הכריזה עלינו מלחמה. נגיב בהתאם".

כאמור, לפני זמן קצר אף חוסלה החולייה האחראית על השיגורים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו: ״אמרתי השבוע כי מי שינסה לפגוע בנו, אנחנו נפגע בו. וכך עשינו. צה״ל פגע בחוליה שביצעה את הירי ובכוחות הסורים שאפשרו אותו. אין לנו כוונה להסלים את האירועים, אבל המדיניות שלנו בעינה עומדת. על המדינות שממהרות לחבק את איראן, לדעת כי מפקד איראני הוא זה שנתן חסות והכוונה לחוליה שירתה על ישראל".
סוריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד