כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

התרחבות: הכוללים 'מגדל עוז' ו'צילו של היכל' מתאחדים

פרסום ראשון: הכולל המפורסם של הגר"א נבנצל בעיר העתיקה ישתלב ברשת הכוללים 'מגדל עוז' • הגר"ח קנייבסקי, שתמך באיחוד: "זהו תחילת בנין בית המקדש" • הגרי"ג אדלשטיין לגר"י אתרוג: "תגיד שהגר"ח הורה לך לעשות זאת" תיעוד

הגר"א נבנצאל והרב אתרוג אצל הגר"ח. צילום: שוקי לרר
הגר"א נבנצאל והרב אתרוג אצל הגר"ח. צילום: שוקי לרר


רשת הכוללים 'מגדל עוז' שבראשות הגאון רבי יחזקאל אתרוג מתרחבת, ואליה מתווסף הכולל 'צילו של היכל' שבנשיאות הגאון ‏רבי אביגדור נבנצאל רבה של העיר העתיקה בירושלים. 

על פי הסכם האיחוד שנחתם בין שני רשתות הכוללים, הוסכם כי הגר"י אתרוג יקח על עצמו את העול הכלכלי של הכולל הגדול ברובע המונה כ-1000 אברכים הלומדים בכמה בתי מדרש ברחבי הרובע, כאשר הרוב המכריע לומד בבית המדרש בבנין "פורת יוסף" הצופה אל הכותל המערבי ומקום המקדש.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בכדי לסייע בידי הגר"א נבנצאל בהחזקת הכולל, הוחלט כי מי שיכול לקחת על עצמו את העול הכלכלי של גיוס התרומות למען הכולל הוא הגר"י אתרוג מרשת הכוללים 'מגדל עוז' הפרוסים בבני ברק, ירושלים, מודיעין עילית ורחובות. 1000 הלומדים כיום אצל הגר"א נבנצאל יתווספו לכ-500 אברכים ברשת "מגדל עוז", ומעתה תמנה הרשת בסה"כ 1500 אברכים.

היום (ו) בצהריים הגיע הגאון רבי אביגדור נבנצאל יחד עם הרב אתרוג לבתי גדולי ישראל בבני ברק בכדי לקבל את ברכתם. 

בבית הגר"ח קנייבסקי סיפר הגר"א נבנצאל כי הקושי הוא גדול מאוד להחזיק תורה. הגר"ח ששמע שהכולל הוא מול מקום המקדש נענה ואמר לרב אתרוג כי יש ענין מיוחד בהחזקת אברכים הלומדים בבית מדרש הממוקם מול מקום המקדש. "זהו תחילת בנין בית המקדש. מי שמשתתף בהחזקת הכוללים משתתף בבנין בית המקדש", התבטא הגר"ח בהתבטאות נדירה בפני הרב אתרוג. יצויין כי הכולל עצמו הוקם בהוראת הגר"ח כמענה לפריצות ברחובות ירושלים.

לאחר מכן הוסיף הגר"ח ואמר לגר"א נבנצל כי המצב הכספי הקשה בעולם הכוללים עתיד להיפתר במהרה. "במוצאי שביעית בן דוד בא" אמר הגר"ח, "ואף הישועה תמהר להגיע".

בבית הגרי"ג אדלשטיין התברכו ראשי הכולל מהגרי"ג שהצטרף לדברי הגר"ח שאף הוסיף ואמר כי באם ישאלו מדוע לקח על עצמו עול כה נכבד של אלף אברכים כאשר על כתפיו מונח כבר עול של כ500 אברכים - יאמר כי כך הורה לו הגר"ח.































































מגדל עוז הרב אתרוג הרב נבנצאל כוללים אברכים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד