י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

הממשל האמריקני מאשר: מספר 2 בדאע"ש חוסל

חאג'י מועתז, חוסל בתקיפה של חיל האוויר האמריקני ביום שלישי • עוד באירועי שבת: עלה מספר ההרוגים בסין

הממשל האמריקני מאשר: מספר 2 בדאע"ש חוסל
ארגון המדינה האסלמית צילום: מתוך יוטיוב


צעיר כבן 18 נפצע במהלך קטטה סמוך לאצטדיון הכדורגל בטייבה. צוותי מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו את הצעיר במצב קשה, מחוסר הכרה עם פציעה חודרת בפלג גופו העליון, לבית החולים אסף הרופא בצריפין.

בליל שבת לאחר חצות התפתחה קטטה ברחוב השיירה וברחובות סמוכים בקרית חיים בצפון. צוותי מד"א העניקו טיפול רפואי לחמישה נערים פצועים, ופינו לבית החולים רמב"ם בחיפה פצוע קשה מורדם, פצוע בינוני עד קשה מורדם, שני פצועים באורח בינוני ופצוע קל. הפצועים בגילאי 16-27 סבלו מפציעות חודרות בגופם. משטרת תחנת זבולון פתחה בחקירה וביצע סריקות אחר חשודים נוספים מעורבים.

פעוט טבע בבריכה ביתית בעיר קרית אתא: צוות ניידת טיפול נמרץ של מד"א שהוזעק בבוקר שבת טיפל בנפגע כבן 3 ופינה אותו במצב בינוני לבית החולים רמב"ם, תוך שהוא מקבל סיוע נשימתי ומצבו מוגדר יציב. פראמדיק מד"א רז דיאמנד שהגיע תוך זמן קצר למקום מספר כי בהגיעו הפעוט היה במצב קריטי אך לאחר סיוע נשימתי אותו קיבל שב להכרה מלאה ומצבו התייצב.

ילד נפל מאופניים ונחבל בראשו סמוך לצומת האוהלים/הנוקדים דרומת לבאר שבע. צוותי מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו ילד כבן 10 במצב קשה עם חבלת ראש לבית החולים סורוקה.

רוכב אופנוע החליק סמוך לגואמיס בכפר זרזיר בשעות אחר הצהרים. צוותי מד"א העניקו במקום טיפול רפואי לגבר כבן 30 עם פגיעת ראש מחוסר הכרה. מסוק מד"א פינה את הפצוע לבית החולים רמב"ם בחיפה. בוחני התנועה של משטרת אגף התנועה חוקרים את נסיבות התאונה.

בבוקר שבת נמשתה מהאגם בפארק דרום בתל אביב גופת גבר בשנות ה-40 לחייו. טרם הובררה זהותו ונסיבות המוות נחקרות כעת ע"י משטרת תחנת השכונות.

בעקבות דיווח למוקד 100, כוחות משטרת תחנת נצרת הוזעקו לשכונת מראח אל גוזלאן בכפר יפיע, בגלל קטטה במקום. מהמקום פונו ע"י כוחות הצלה 2 פצועים האחד קשה בין 72 והשני במצב בינוני לביה"ח האטלקי בנצרת - שם נקבע מותו של הפצוע קשה. מחקירה ראשונית עולה כי הרקע ככה"נ סכסוך מוקדם בין 2 משפחות. בתום הערכת מצב שהתקיימה בראשות מפקד מחוז צפון, הוחלט להטיל החקירה על חוקרי מחלק הרצח של היחידה המרכזית במחוז צפון. במקביל, עצרו שוטרי תחנת נצרת 8 חשודים בחשד למעורבות באירוע. מהזירה נאספו ממצאים, הגופה נשלחה למכון לרפואה משפטית לבחינה. כוחות משטרה גדולים היו בכפר במטרה לשמור על הסדר הציבורי.

בשכונת שנלר בנצרת הושלך במהלך הלילה בקבוק ובו חומר דליק לעבר בית. לא היו נפגעים, נגרם נזק. שוטרי תחנת נצרת הגיעו לזירה ופתחו בחקירת הארוע והרקע.

בחורה נמצאה על כביש 1 במחלף גנות לכיוון מזרח כשהיא פצועה. הבחורה תושבת יפו פונתה על ידי מד"א לבית חולים תל השומר במצב בינוני. שני נוסעים שהיו עימה ברכב עוכבו לחקירה, נסיבות הארוע בבדיקה.

חדשות חוץ:
עלה ל-121 מספר ההרוגים בפיצוץ בנמל טיאנג'ין שבסין לפני למעלה משבוע. בין ההרוגים, לפחות 67 כבאים. 54 בני אדם עדיין מוגדרים נעדרים. בתוך כך, בשבת אחה"צ נשמע פיצוץ במפעל כימיקלים במזרח המדינה - מרחק קילומטר משכונת מגורים, טרם ידוע אם יש נפגעים.

כמה מטענים התפוצצו מחוץ לבניין ששימש את שירותי המודיעין של תימן בעיר עדן שבדרום המדינה. איש לא נפגע אך שריפה פרצה במקום. עדן היא מוקד מדמם של קרבות בין המורדים החות'ים הנתמכים בידי איראן לבין נאמני הנשיא עבד רבו מנסור האדי. הבניין שנגדו כוונו המטענים שוכן ליד בנייני הממשל ובנייני הרדיו והטלוויזיה.

סגנו של מנהיג דאעש, חאג'י מועתז, חוסל בתקיפה של חיל האוויר האמריקני ביום שלישי האחרון, כך אישרו בליל שבת בממשל האמריקני. מועתז, שמוכר גם כפאדל אחמד אבדולה אל-הייאלי, נחשב כמי שהיה אחראי על פעילות הארגון בעיראק. על פי הדיווח, הוא נהרג כשהיה ברכב שהותקף על ידי כלי טיס של כוחות הקואליציה הבינלאומית סמוך למוסול, בעקבות מידע מודיעיני.

דרום קוריאה סגרה מרכז מבקרים שנמצא בסמיכות לגבול עם שכנתה מצפון, על רקע החשש להסלמה בין המדינות.

שבעה בני אדם נהרגו בצפון הפיליפינים, בעקבות טייפון "גוני" שגרם לשיטפונות ומפולות אדמה במדינה. הטייפון עדיין נמצא בים, כ-125 קילומטרים ממזרח לאיי קאליאן שבצפון הארכיפלג. הרשויות המקומיות מסרו כי יש לפחות שני נעדרים עקב מזג האוויר הסוער.

אדם חמוש נכנס במהלך השבת לבניין פדרלי במנהטן שבניו יורק המשמש לדיוני הגירה והנפקת דרכונים, ירה במאבטח שנפצע אנושות, ומת מפצעיו בדרך לבית חולים. הרקע לאירוע טרם ברור.

הגנרל קווין קילאה, ראש הסגל במטה הצבאי של ארה"ב בעיראק, אמר כי בבדיקת פצצת מגמה שירו אנשי דאעש נמצאו שרידים של גז חרדל. הוא ציין כי התוצאות אינן חד משמעותיות וכי הם ממתינים לתוצאות מדוייקות יותר. לפני שבוע דיווח הוול סטריט ג'ורנל כי בידי ארה"ב ראיות לכך שדאעש תקף בנשק כימי בעיראק. ההערכה היא כי החומרים הגיעו ממאגרים שהסתיר נשיא סוריה אסד.

סיכום אירועי השבת בשיתוף מוקד זק"א ורשת 'קבוצת העיתונאים רוטרניק'
דאעש הרוגים סין פיליפינים אמריקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד