י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

לראשונה: הטכניון פותח קמפוס חרדי לנדל"ן והייטק

דיקן היחידה ללימודי המשך: "בציבור החרדי גלום פוטנציאל גבוה להשתלבות בתחומים אלו, הן באקדמיה והן בתעשייה"

לראשונה: הטכניון פותח קמפוס חרדי לנדל"ן והייטק


הטכניון, המוסד הוותיק והמוביל בתחום הטכנולוגי בישראל, פותח קמפוס חרדי בבניין דימול, ברמת גן. הקמפוס החרדי, פרי שיתוף פעולה עם "תלם" וקמח, יפעל במסגרת היחי' ללימודי המשך ולימודי חוץ. בשלב הראשון ייפתחו ארבעה קורסים, שניים בתחום הנדל"ן ושניים נוספים בתחום המחשבים. בתחום הנדל"ן: שמאות מקרקעין וניהול פרוייקטים בבנייה. הקורסים בתחום ההייטק האחד - מומחי אבטחת מידע, והשני - בודקי תוכנה QA. המקצועות שנבחרו דרושים מאוד בשוק התעסוקה. פיתוח תוכניות הלימודים נעשה בתאום עם ענפי התעשייה הטכנולוגית ונועדו לאפשר הכשרה ברמה גבוהה שתבטיח את קליטתם של הלומדים בתעסוקה.

הקורסים בתחום הנדל"ן, שמאות מקרקעין וניהול פרוייקטים בבניה, מיועדים לגברים בלבד. מסלול הלימודים בקורס לשמאות מקרקעין נמשך שנתיים ימים ומעניק ידע וכלים מקצועיים בתחום ומכין את הלומד לבחינות מועצת שמאי מקרקעין, לקבלת רישיון שמאי מקרקעין בישראל. הקורס לניהול פרויקטים בבנייה ייחודי ומבוקש מאוד ומטרתו להקנות למשתתפים את היסודות הדרושים לארגון וניהול של פרויקטים בבניה, כולל הפיקוח על ביצועם.

בתחום המחשבים מוצעים שני קורסים המיועדים לגברים ולנשים - מומחי אבטחת מידע ובודקי תוכנה QA. הקורס להכשרת אנשי אבטחת מידע מועבר בהדרכתם של המרצים הבולטים בתחום בארץ. עם סיום הקורס הלומד מוכשר לעבוד כאיש סיסטם, תקשורת ואבטחת מידע. תכנית הלימודים להכשרת בודקי תוכנה QA מכשירה את הלומד לעבוד כבודק תוכנה ידני ואוטומטי ומספקת את הידע המקצועי, התיאורטי והמעשי העדכני ביותר בשוק כיום. בנוסף, הקורס מכין את הלומד למבחן ההסמכה הבינלאומי בבדיקות תוכנה ISTQB. יודגש, כי הלימודים בקורסים המיועדים לגברים ולנשים מתקיימים בהפרדה מלאה.

בטכניון מדגישים כי, הקורסים בקמפוס החרדי מעניקים הכשרה מקצועית מעולה בענפים המובילים במשק הישראלי - נדל"ן והייטק. המקצועות שיילמדו בשלוחה החרדית נבחרו בקפידה רבה ככאלה שיש בצדם תעסוקה ופרנסה מכובדת.

פרופ' זאב גרוס, דיקן היחי' ובעצמו שומר תו"מ מדגיש כי, בקמפוס החרדי יושם דגש על הליווי האישי והקבוצתי של הלומדים ומתן מעטפת אישית מלווה, משלב הקליטה ועד לסיום הלימודים והיציאה אל שוק התעסוקה בישראל. "בציבור החרדי", מטעים פרופ' גרוס, "גלום פוטנציאל גבוה להשתלבות בתחומים אלו, הן באקדמיה והן בתעשייה. הטכניון, כמוסד בעל שם עולמי, מעניק לבוגריו, ובכלל זה ללומדים בשלוחה החרדית, כרטיס כניסה איכותי לשוק התעסוקה שיאפשר את שילובם בתפקידי מפתח במשק".

הקמפוס החרדי מפעיל מערך של מלגות וסיוע של קרנות כדי לאפשר את הלימודים. בין היתר, בשיתוף עם קרן ק.מ.ח, שמעניקה סיוע כספי למימון לימודים. הקמפוס החרדי מקיים שיתוף פעולה עם ההכוון התעסוקתי בעיריית בני ברק.
קורסים טכניון לימודים היי טק חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד