ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

אל הדגל: בוז'י, תלמד להיתפס לקטנות

חוסר שימת הלב של בוז'י לדגל ישראל, או לתמונת נתניהו בראיון, היא זו שבעוכריו • יהודה רובינשטיין מנתח

אל הדגל: בוז'י, תלמד להיתפס לקטנות


השבוע, הרשתות החברתיות רעשו וגעשו והעם היושב בציון הזדעזע מתמונה לא מפתיעה במיוחד שהתגלגלה לכל עבר, ובה נראים יו"ר האופוזיציה והמועמד לראשות הממשלה בדימוס יצחק בוז'י הרצוג ויו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בשיחת רעים ובחדא צוותא, אי שם ברמאללה.

זה לא פגישת הבכיר הישראלי עם הבכיר הפלסטיני - כמו דגל ישראל שהיה חסר ברקע, לעומת דגל פלסטין שהתנוסס בחדר בגאווה כשהפלאשים התעופפו לכל הכיוונים, וחיוכו של הרצוג חצה מצלמות ועמים.

אי קיומו של הדגל הישראלי, או יותר נכון היעדרותו הבולטת מהמפגש המתיימר להציג מחווה של שלום בין העמים שידעו ימים של מחלוקת ושפיכת דמים - לא עבר בשקט במחוזות הליכוד ומאחזי הימין, שמיהרו לשלוף את התמונה ולספר את סיפורה לכל מי שרק רצה לשמוע, למה לעולם לא יהיה שלום או מדוע בוז'י בחיים לא יהיה ראש ממשלה.

אז נכון שמדובר כאן בסמרטוט לבן עם שרטוט כחול בצורת מגן דוד שהוא לא יותר מסממן וסמל, אך זו בדיוק הנקודה.

אם תרעננו את זכרונכם, השאלה המהותית עליה התקוטטו המחנות הלאומיים והקרב הגדול בין שתי המפלגות הגדולות בבחירות האחרונות לא היה יוקר המחיה, אפילו לא בטחון המדינה או שוויון בנטל. הקמפיינים עסקו בדבר אחד: מי יותר ציוני ממי ומי שר את ההמנון הלאומי יותר יפה.

כי כאלה אנחנו, אוהבים להיתפס לקטנות, להבליט את הנקודות הקטנות ולהפוך את הסמל למהות חיינו והסממן החיצוני לסלע קיומינו.

והיינו טעמא דגרבוז והיינו טעמא דקוטלר והיינו טעמא של כל איש תרבות ורוח אשר לא מייצג אף אחד מזולתו, שזכו למסע של נאצות ושיח תקשורתי פורה סביבם כשקשקשו לדעת גיבובי שטויות ורסיסי הבלים.

עכשיו תראה בוז'י, זה העם שלנו ולא ניתן להחליפו. לא אתה ולא הקודמים לך הצליחו וגם אתה לא תצליח לשנות את תפיסת עולמו של עם ישראל, אך אם ברצונך לראות עצמך בכס ראש הממשלה יום אחד, עליך להיתפס לקטנות ולשחק את המשחק, וכשאני אומר קטנות, אני מתכוון גם לראיון המפורסם באותו מוצאי שבת כשחיוכו הגדול של יריבך הפוליטי משתקף מאחורי גופך הצנום במסך הענק. כן, אז שרצית לשמור על נתניהו מיוחדת. בקטנה.

אז אולי זה לא קל לשחק את המשחק, להתעמק בדגלים ובהמנונים במקום להתמקד בנושאים המהותיים, לעסוק בזוטות כשהכלכלה מקרטעת והבטחון הולך ונסדק אבל רק ככה מסיתים את ההמונים לקלפיות ורק ככה כובשים את הבית ברחוב בלפור.

יחי ההבדל הקטן.

הכותב הינו יועץ תקשורת פוליטית
טור הרצוג דגל ביקורת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד