כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

נורא: נער מוגבל נשכח בהסעה וחולץ רק הבוקר

צוותי חילוץ הוזעקו בשעת בוקר לשכונת גילה בירושלים בכדי לחלץ ילד מוגבל שנשכח ברכב הסעות; הוא אושפז בבי"ח

נורא: נער מוגבל נשכח בהסעה וחולץ רק הבוקר
הסעה


נער צעיר ומוגבל חולץ הבוקר (א') מרכב בשכונת גילה בירושלים, לאחר ששהה בו במהלך הלילה. הנער הועבר במצב קל לבית החולים שערי צדק.

צוות חילוץ מכבאות והצלה ירושלים נקרא במהלך הבוקר לפרוץ רכב הסעות ברחוב אריה בן אליעזר בשכונת גילה, לאחר שנמסר כי נמצא בו נער צעיר.

הצוות בפיקודו של רשף רוני חזות, הגיע למקום והבחין כי מדובר ברכב הסעות להסעת נכים ובפנים נמצא נער מוגבל. הצוות פרץ לרכב הנעול ומבירור קצר עלה כי הנער שנמצא בכסא גלגלים נשכח ברכב במשך כל הלילה ורק הבוקר התגלה שהוא בתוכו.

צוות הכיבוי חילץ את הנער מהרכב הנעול והעבירו לטיפול של אנשי מד"א, שהעניקו לו טיפול ראשוני ופינו אותו לבית החולים שערי צדק כשמצבו מוגדר קל.

המשך הטיפול בנושא הועבר לידי משטרת ירושלים.



רשף משנה רוני חזות מפקד צוות החילוץ שחילץ את הנער מרכב ההסעות מספר: "היום בבוקר קיבלנו דיווח מאזרחים ברחוב אריה בן אליעזר, כי הם מבחינים בילד בתוך רכב הסעות סגור. הזנקנו מיד למקום צוות חילוץ, ואכן הבחנתי בילד בתוך רכב הסעות כשהרכב נעול.

"פרצתי לרכב ההסעות הנעול, וכשנכנסתי לתדהמתי ראיתי ילד נכה בכיסא גלגלים, כשבעקבות מצבו הוא לא יכול לתקשר עם הסביבה ונראה עליו שהוא במצוקה קשה. פתחתי את הדלת האחורית וביחד עם אנשי צוות החילוץ הוצאנו את הילד החוצה לטיפול כוחות מד"א.

"מבירור שערכתי במקום התברר לי כי הנהג אסף את הילד מאזור קטמון בשעות הערב במוצ"ש, והיה אמור להעביר אותו ביחד עם ילדים נוספים למעון בקרית יובל. לדברי הנהג, המלווה שכח להוריד את הילד במעון, והוא (הנהג) לא הבחין שהילד לא ירד במעון ולכן חזר לביתו, החנה את הרכב והלך".

עוד מוסיף רשף משנה רוני חזות, כי "למרבה המזל הילד נמצא וחולץ בסביבות השעה 6 בבוקר, אני לא רוצה לחשוב מה היה קורה אם היה מדובר בלילה קר, או שהיו מבחינים בילד באיחור של מספר שעות שכבר היה נעשה חם, בשני המקרים אני מניח שזה היה נגמר באסון כבד מאוד.

"אני מבקש מהציבור הרחב ומנהגי הסעות בפרט, ובמיוחד לפני תחילת שנת הלימודים. להקפיד ולבדוק באופן יסודי בכל פעם לפני שעוזבים את הרכב. בימים חמים כאלו טמפרטורת הרכב יכולה לנסוק עד לכ-80 מעלות צלזיוס, חום שאדם בוגר לא ישרוד בו יותר ממספר דקות קל וחומר ילדים קטנים".
123

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד