כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

השב"כ ממשיך להתנכל: 10 צווי הרחקה מיו"ש

צעירים תושבי יהודה ושומרון קיבלו הלילה צווי הרחקה מנהליים מבתיהם, הכוללים הגבלות תנועה ואיסור שיחה עם חברים • הצעירים, תושבי יצהר, קרית ארבע, בת עין ואלון שבות קיבלו את הצווים במהלך הלילה האחרון

ארכיון, פלאש90
ארכיון, פלאש90


צעיר נוסף תושב קרית ארבע קיבל לפנות בוקר(א') לידיו צו מינהלי האוסר עליו להיכנס ליו"ש למעט ביתו. הצעיר בן 21, מתכוון לערער על הצו באמצעות עורך דינו איתמר בן גביר.

בנוסף, כוחות משטרה מחלקים הבוקר צווים מנהליים רבים ברחבי יהודה ושומרון, וזאת כהמשך לפשיטות משטרה במהלך הלילה.

במהלך מוצאי השבת חולקו עוד צווים מנהליים בהם הגבלות תנועה ואיסור שיחה עם חברים, בהם גם לצעיר יהודי בן 17 המתגורר בקרית ארבע. שניים נוספים, מבת עין ואלון שבות, נדרשים למעצר בית לילי למשך כל תקופת ההרחקה.

במהלך הבוקר מסרו שוטרים צווי הגבלה מנהליים לתושב גאולת ציון שבגוש שילה, נשוי ואב לילדים, קטין מיד בנימין המתגורר במאחז בבנימין, בגיר מקרית ארבע המתגורר בבנימין (מיוצג גם הוא באופן פרטי בידי עו"ד בן גביר) וכן קטין מהישוב עמונה.

בשירות הביטחון הכללי אומרים כי נוכח ביצוע מספר מעשי טרור בעת האחרונה, בהם אף קופחו חיי אדם, נחתמו בהמלצת שב"כ בימים האחרונים צווי הגבלה כנגד 10 פעילים.

"ברוח הנחיית הקבינט הביטחוני, במסגרת מדיניות של טיפול בלתי מתפשר בטרור ובמטרה לרסק את תשתית הטרור אשר ביצעה את הפיגועים הללו ולמנוע פעילות נוספת המסכנת את הביטחון, כוללים צווים אלה הגבלות שונות, בהן תיחום אזור מגורים, הגבלת תנועה בשעות הלילה והרחקה מאזור יהודה ושומרון- בין היתר מתוך כוונה להרחיקם ממאחזים בלתי חוקיים כדוגמת מאחז "הבלאדים", ממנו יצאו לביצוע הפיגועים" אומרים בשב"כ.

עו"ד איתמר בן גביר אומר כי: "שר הביטחון מתנהל כמו פיל בחנות חרסינה. במעשיו הוא מעביר מסר לצעירים שאין דמוקרטיה ומעודד אותם לעבור על החוק שהרי אין כתבי אישום והליך הוגן".

הוריו של העצור המנהלי, אבי סלונים, שיגרו אמש במוצאי שבת מכתב לשר הביטחון בו ציינו כי הם המומים ופגועים מדבריו בראיון לערוץ 10. "הדברים מנוגדים לדברים שנאמרו לנו וסותרים לחלוטין את המציאות. אנו חשים נבגדים".

במכתב מציינים ההורים כי "כחודש אנו מתאפקים שלא לרוץ לתקשורת ולעורר מהומות מיותרות, על אף המעצר הדרקוני שהגיע במפתיע, לאור העובדה שאבי שהה עימנו בנופש בעיר מעלות במשך אותו שבוע".

"מעצרו, כך הוסבר לנו בזמנו על ידי גורמי האכיפה, היה 'צעד מניעתי' כפעולה כללית של מערכת החוק כנגד מי שאי פעם היה קשור 'לנוער הגבעות'". אולם לאחר שההורים צפו בראיון בערוץ 10, "נותרנו המומים ופגועים מדברייך".

"מדברייך עולה בין היתר שבניינו חשוד בהצתה בכפר דומא?!, דברים המנוגדים לחלוטין לדברים שנאמרו לנו בעת מעצרו ויתירה מכך, דברים הסותרים לחלוטין את המציאות – האמת, ש'אבי' שהה עמנו באותו לילה בנופש בעיר מעלות (בצפון!)".

"המערכת נמצאת בלחץ חסר תקדים ופועלת באמצעים פסולים כנגד מתיישבים העוסקים בישוב הארץ", נמסר מארגון חוננו. "אנו עדים לעלייה דרמטית בחומרה ובהיקף הוצאת הצווים המנהליים, דבר אשר פוגע קשות בזכויותיהם של מקבלי הצווים".
123

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד