י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

הולכת רגל תשלם אלף ש"ח לנהג שפגע בה לאחר שהתפרצה לכביש

עמותת אור ירוק: "אם בתי המשפט יתנו עונשים המתאימים לעבירות התנועה אז ניתן יהיה להרתיע את משתמשי הדרך באופן יעיל ולמנוע מהם לבצע עבירות תנועה נוספות שמסכנות את חייהם ואת חיי כולנו"

הולכת רגל תשלם אלף ש"ח לנהג שפגע בה לאחר שהתפרצה לכביש


שופטת בית משפט לתביעות קטנות בראשון לציון, רנה הירש, פסקה לאחרונה כי הולכת רגל, תשלם אלף ₪ פיצויים לנהג שרכבו ניזוק לאחר שהוא פגע בה, בעקבות התפרצותה לכביש שלא במעבר חציה.

על פי פסק הדין, הנהג נסע ברכבו בצומת הרחובות הפלמ"ח ושיבת ציון בראשון לציון, כאשר הולכת רגל התפרצה לכביש שלא במעבר חציה. הנהג הופתע, לא הספיק לעצור, וכתוצאה פגע בהולכת הרגל. הנהג טען כי ברכבו נגרם נזק לדלת ולאחת ממראות הצד.

בפסק הדין, כתבה השופטת כי בנסיבות אלה יש לקחת בחשבון את האפשרות שהולכת הרגל היא זו שפגעה ברכבו של הנהג ולא להיפך ומוסיפה כי גם על הולך רגל המבקש לחצות את הכביש חלות חובות זהירות: "הולך רגל הבוחר לחצות כביש בלא תשומת לב לתנועה בפניו, במקום שאינו מיועד לכך, בלא לעצור ולבחון באופן יסודי את התנועה בשני הכיוונים, לוודא כי כלי הרכב המתקרבים יכולים להבחין בו ומתעתדים לעצור – הרי שהוא מתרשל".

במקרה זה, קובעת השופטת כי מי שאשמה בתאונה היא הולכת הרגל: "יש להשית אחריות ואשם על הולכת רגל שהחלה בחציית צומת, שלא במעבר חציה, בלא לבחון היטב את דרכה ולראות את הרכב המתקרב אליה, כאשר היא מפתיעה את נהג הרכב בשל התפרצות לצומת".

בנוסף, מציינת השופטת כי "הולך רגל המפר את חובותיו הקבועות בדין צריך להבין שהוא עשוי לגרום לתאונת דרכים ויכולים להיפגע אנשים נוספים – אם הולכי רגל אחרים, אם נהג הרכב המעורב בתאונה, ואם נוסעי מכוניות אחרות המצויות בסביבה – וזאת לנוכח הבלימה החדה ו/או הסטייה של הרכב, כתוצאה מן התאונה או במטרה להימנע ממנה".

השופטת גם כותבת בפסק הדין כי היא מודעת לכך שהטלת אחריות לנזקים על הולכי הרגל עשויה לגרום לתהייה לגבי מימון הפיצוי, אך היא מציינת, כי גם נהגים שאין להם ביטוח מקיף ברכב צריכים לממן בעצמם את הנזק שנגרם לרכבם.

בסיום פסק הדין, מוסיפה השופטת הירש את מטרת פסק הדין: "קביעת אחריותו של הולך רגל לתאונה, במקרים שבהם מדובר באחריות ממשית ובהתנהגות שבצידה רשלנות של ממש, והטלת חובת פיצוי כפועל יוצא מכך, תשרת את המטרה של חינוך והסברה וכן מטרה חשובה אחרת של הרתעה ותביא לידיעת ההולכים בדרך כי עליהם להימנע מהתנהלות שיש בה גרימת סיכון של ממש לכלל משתמשי הדרך".

עמותת אור ירוק: "לא רק הנהג אשם בתאונות הדרכים. אם בתי המשפט יתנו עונשים המתאימים לעבירות התנועה אז ניתן יהיה להרתיע את משתמשי הדרך באופן יעיל ולמנוע מהם לבצע עבירות תנועה נוספות שמסכנות את חייהם ואת חיי כולנו".
עמותת אור ירוק כביש תאונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד