י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

'הפלג' סובלים מהצקות? בבני ברק עוצרים את זה

מנהלי החיידרים בבני ברק החליטו להילחם בתופעת ההצקות לילדי 'הפלג הירושלמי' - בבאר יהושע החתימו על טופס

ילדים. צילום: אילוסטרציה
ילדים. צילום: אילוסטרציה


בתלמוד תורה 'באר יהושע' בבני ברק נדרשו התלמידים בסוף השבוע לחתום ולהחתים את הוריהם על מסמך בו הם מתחייבים לא לריב ולהתעסק עם ילדים מתלמודי תורה אחרים בעיר - כשהם מכוונים גם לתלמוד תורה החדש 'תפארת יעקב' של הפלג הירושלמי שנפתח בתחילת שנת הלימודים בעיר.

לשון המכתב: "עש"ק פרשת שופטים תשע"ה, אני החתום מטה מתחייב בזאת כדלהלן: א. בגמר הלימודים - בין לפני הצהרים, בין לאחר הצהרים - אלך הביתה מיד ולא אתעכב לא בחצר הת"ת ולא ברחוב. ב. לא אלך הביתה בקבוצה של יותר משלושה ילדים יחד. ג. לא ריב ובודאי שלא אדבר מילים שלא מקובלות ולא אתעסק עם ילדים שלא לומדים בת"ת. ד. באם לא אעמוד בתנאים הנ"ל יש רשות להנהלת הת"ת לשלוח אותי הביתה ללא שום תנאים".

בסיום המכתב מזהירים מנהלי הת"ת כי "חובה להחזיר פתק זה ביום ראשון הקרוב", ומדגישים כי "אי אפשר להיכנס לכיתה ללא הפתק חתום".

ל'בחדרי חרדים' נודע כי ת"ת באר יהושע אינו היחיד שהחליט להילחם בתופעת ההצקות לילדי 'הפלג הירושלמי', וכי גם בת"ת 'תורת אמת' כינס מנהל החיידר את המלמדים ביום חמישי שלפני פתיחת הלימודים והזהיר מפני עריקה מוחלטת של ילדי הפלג הירושלמי לטובת החיידר החדש 'תפארת יעקב'.

כך גם בת"ת 'יפיק תבונה' (זכרון מאיר) קיימו אסיפה בענין, שם הזהיר הרב קרלנשטיין מנהל החיידר מתופעת הרדיפות נגד ילדי הפלג הירושלמי וביקש לשמור על הקו שמנחה את החיידר בו אין מקום להצקות ורדיפות של ילדים.

תופעת ההצקות לילדי הפלג הירושלמי החלה בעקבות הפילוג הליטאי שקרע את המגזר - כשהתופעה התגברה והחריפה במהלך השנה החולפת. הוקם התלמוד תורה החדש שקיבל כ-250 ילדים מכל הכיתות בפתיחת שנת הלימודים החדשה.

גורמים בפלג הירושלמי אומרים ל'בחדרי חרדים' כי "המהלך שנקטו מנהלי החיידרי אינו מפתיע, זאת לאור העובדה כי למרות כמות הילדים המכובדת בלע"ה שעברו לחיידר החדש, ילדים רבים שהוריהם נאמנים למרן הרב אויערבך עדיין לומדים בתלמודי התורה בעיר, ואם מנהלי המוסדות לא יפסיקו את תופעת הרדיפות נגד ילדים בשעות ההפסקה ובסיום שעות הלימודים, הם מסתכנים בעריקה המונית מהחיידרים השונים לטובת 'תפארת יעקב' החדש".
באר יהושע תלמוד תורה תפארת יעקב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד