כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

חיפה: ראש העיר יוזם שיפוץ המקווה בהדר

ביוזמת יונה יהב ובביצוע מחלקת שפ"ע, מסתיים בימים אלה שיפוץ רחב למקווה העירוני בשכונת הדר בחיפה

חיפה: ראש העיר יוזם שיפוץ המקווה בהדר


ביוזמת ראש העיר יונה יהב, ובביצוע של אנשי מחלקת שפ"ע בעיריית חיפה, מסתיים בימים אלה השיפוץ הרחב של בית המרחץ העירוני המקווה העירוני בשכונת הדר בחיפה.

במהלך הפרויקט הוחלפו דודי הקיטור והותקנו מחוללי אדים חשמליים חסכוניים, הוחלפו דודי ההסקה הישנים במשאבות חום חשמליות, הוחלף ארון החשמל וטופלו בעיות מכניות שונות.

בעירית חיפה מעריכים כי החיסכון הכספי באנרגיה במעבר מחימום בסולר לחשמל מפחית את זיהום האוויר.

המקווה העירוני בשכונת הדר משמש את תושבי האזור כבר למעלה משישים שנה על ידי ראש העיר אבא חושי, והינו אחד מהמקוואות היחידים ברחבי הארץ המנוהל ומתוקצב ישירות על ידי העירייה ולא באמצעות המועצה הדתית או גורם אחר. בשל מרכזיות המקווה לקהילת הדר על גווניה השונים משקיעה העירייה בסיוע משרד הדתות וגופים נוספים מיליוני שקלים בשדרוגו.

יצוין כי לפני שלוש שנים בוצע שדרוג בכל קומת טבילת הנשים וחודשו וטופלו מקוואות בשיטת חב"ד ובשיטת ויזניץ. בנוסף, החל לפני כשנה פרויקט החלפת מערכות המים והחשמל במערכות חדשות יעילות וחוסכות אנרגיה.

עוד הוחלט בעירייה כי המקווה לא יושבת אף לא ליום אחד, וכי האיכות והתפוקה של המתקנים (סאונה חימום וכו') יישארו כפי שהיו. רצף הפעילות התאפשר בשל יכולותיו המקצועיות והמסירות של צוות בית תחת, פיקוחו מנהל בית המרחץ שרון דהן.
מקווה חיפה פרויקט שיפוץ יהב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד