ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024

"ראו שהנהג עם כיפה, ואז זרקו את הבקת"בים"

מעצר חוליית משליכי בקבוקי התבערה: "המטרה שלהם הייתה להפחיד יהודים שנוסעים בציר ולנקום הרצח בכפר דומא"

"ראו שהנהג עם כיפה, ואז זרקו את הבקת"בים"


הבוקר (א') הותר לפרסום כי בפעילות ימ"ר ירושלים ושב"כ נעצרו לפני כשבועיים 9 צעירים ערבים בחשד ליידוי בקת"בים לעבר רכב בציר 20, שגרם לפציעתם של שני אנשים, ולעבר 'בית השבעה' בבית חנינא - כפעולת נקם על מותו של הפעוט עלי דוואבשה בכפר דומא.

רפ"ק יגאל אלמליח, קצין חקירות ימ"ר ירושלים סיפר כי "במהלך השבועיים האחרונים נעצרו על ידי ימ"ר ושב"כ תשעה חשודים שהיו מעורבים בכמה אירועים. מדובר בחוליה משמעותית, הם הכינו את הבקת"בים ויצאו יחד כשכל אחד יודע מה תפקידו המוגדר. אחד היה תצפיתן, השני ראה שהנהג הוא עם כיפה ואז הם זרקו את הבקבוקים".

ענבר ואורי אזרק שהיו ברכב, נפגעו מבקבוק תבערה ראשון שניפץ את חלון הרכב, בקבוק נוסף חדר פנימה וכשענבר ניסה לצאת מהרכב, הושלך בקבוק תבערה נוסף. ענבר נפצעה בינוני ועדיין מאושפזת בבית החולים ובעלה אורי נפצע קל. לאחר שנחלצו השניים מהרכב, הוא התדרדר לאחור ופגע במספר כלי רכב נוספים. חייל שהבחין ברכב הבוער ניסה לכבות את האש ונפצע כתוצאה מהתפוצצות אחד הצמיגים.


צילום: אבי שיף

"המטרה שלהם הייתה להפחיד יהודים שנוסעים בציר ולנקום את הרצח בכפר דומא. הם מודים בעוד כמה אירועים של זריקת בקת"בים", אומר אלמליח.

חברי החוליה מבית חנינא שנעצרו והוגש נגדם כתב אישום; ואסים מחמד צאלח קוסטירו (19), נושא ת.ז ישראלית (תעודת תושב), כלוא לשעבר על רקע מעורבות בפעילות טרור עממי בירושלים, יידה בקבוק תבערה לעבר הרכב. מחמד חוסאם סעיד קירש (18), נושא ת.ז ישראלית (תעודת תושב), שימש כתצפיתן בפיגוע. בחולייה שני חברים נוספים, קטינים, בגילאים 16-17, יידו בקבוקי תבערה לעבר הרכב. הוגשה בקשה למעצרם עד תום ההליכים.

בחקירתם הודו המחבלים, כי בעקבות הפיגוע בכפר דומא שבשומרון לפני כחודש בט"ו באב, בו נגרם מותם של הפעוט עלי דוואבשה ואביו, וכן בני משפחתו נפצעו קשה כתוצאה מיידוי בקבוקי תעברה לתוך בית המשפחה, החליטו לבצע פיגועי נקם נגד יהודים.
מחבלים כיפה בקבוק תבערה אוטובוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד