כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

בעקבות סקר 'בחדרי חרדים': "די די די נמאס לנו להיות מושפלים"

בכירים ועסקנים ב'דגל התורה' מגיבים בחריפות בעקבות הסקר המצביע על יתרון ניכר לציבור הליטאי • אחד ממייסדי דגל: "נצטרך לעשות לזה סוף" • הרב אבא טורצקי: "נציגי דגל צריכים לתת מכה על השולחן. הגזלן מנסה להוכיח את בעלותו"

צילומים: שוקי לרר
צילומים: שוקי לרר


הסקר שהתפרסם היום (א) ב'בחדרי חרדים', ואשר חושף כי הליטאים מהווים היום רוב מוחלט בקרב החרדים האשכנזים, עם 54.4% לעומת 45.6% חסידים בלבד, חוללה גל תגובות, בפרט בקרב פעיליה הבכירים של 'דגל התורה', הזועמים על "קיפוח והתנשאות לאורך זמן", כפי שמכנה זאת פעיל בכיר במפלגה בשיחה עם 'בחדרי חרדים'.

אחד ממייסדי דגל התורה ומבכירי עסקניה, אומר ל'בחדרי חרדים': "אותי הסקר לא הפתיע. אנחנו יודעים מזמן שהליטאים מהווים רוב מוחץ. הסיבה שדגל תמיד מוותרת למרות חוסר הפרופורציות הברור, היא בגלל שתפקידים הם לא הנושא אצלנו ואנחנו תמיד היינו על תקן 'המבוגר האחראי'. אבל חשוב להבין שברגע שלא מדובר רק בתפקידים, כמו שראינו בהצבעה על הספורטק וכדומה, אנחנו נצטרך לעשות לזה סוף, גם אם המחיר יהיה ריצה נפרדת".

הרב אבא טורצקי, אף הוא מעסקניה הבכירים של 'דגל התורה', מגיב באריכות: "לו עורכי הסקר החשוב שנערך היום ביחס לכוחות הבוחרים וחלוקתם בתוככי יהדות התורה היו מתייעצים איתי, הייתי מייעץ להם בכל לב לא לטרוח כי טורחם לשוא. הכלל מה שהיה הוא שיהיה רלונטי מאד ביחס להתנהלות הכושלת וההשתלטות רבת השנים של קבוצות מסוימות על הפטרונות לבעלות על התנועה הקדושה ששמה אגודת ישראל", פותח טורצקי.

"בשנת תשמ"ט כאשר כלו כל הקיצין לנסות לשכנע קבוצות שתלטניות שישנם עוד אנשים שחיים ואולי גם נושמים. החליט מרן הגרא"מ שך זצוק"ל בהחלטה שאז הייתה נראית לרבים תמוהה ומפלגת, להרים את קרנם של בני התורה כגוף המרכזי והעיקרי ביהדות התורה אגודת ישראל. גם אז כשהמאבק היה על אותה הכרה בסיסית, היו אלו אותם השתלטנים שהרימו גבה והתנו את הסכמתם בכך שלעולם הם יהיו הראשונים בכל אופן ובכל מחיר.

"אך טבעי היה שתנועת דגל התורה שהיא הגדולה בסיעות המרכיבות את יהדות התורה המאוחדת תהיה הראשונה גם בחלוקת התפקידים וניהול המפלגה. אך במשך השנים קלטו אותם שתלטנים קבועים שלמען השלום והאחדות יהיו אלו האחים הבוגרים הקבועים שירכינו את ראשם העיקר שלא תפרוץ שוב אש המחלוקת. לצערי ולצערם של רבים הם צודקים. הפוליטיקה הקטנה מנצחת תמיד.

"גם אם יוכיחו להם שציבור דגל התורה מונה שמונים אחוזים זה בכלל לא ישנה את מה שהיה. ההיסטוריה קבעה שהם שישים ואנחנו ארבעים. נקודה. בכדי להוכיח זאת ולהרים ראש מחפשים בכוונה מאבקים שוליים כדוגמת החברות בועדה למינוי דיינים שהייתה תמיד בידי החברים מדגל התורה. והופכים את זה למינוי עקרוני ומקודש. כי הכלל אומר שכשהגזלן גוזל, חייב הוא מדי תקופה להוכיח בשער בת רבים שהוא הבעל הבית ובכך לא לתת לנגזל לחוש שיש כאן פתח לדרישות.

"אני מאושר שהבריונות וההשתלטות הזאת ממשיכה כי אני עוד מאמין שיש אולי שביב של תקוה שמאן דהו בדגל התורה יתן מכה על השולחן. לא בשולחן הכינוסים של הנהלת דגל התורה אלא בשולחן המפגש הידוע בימי שני הנקרא מפגש הסיעה ויאומר די די די נמאס לנו להיות מושפלים מעצמנו. כל עוד ויבעטו או ידפקו ברגלי השולחן או פלטת העץ בתוככי משרדי דגל התורה וידברו גבוהה גבוהה שום מהלך אמיתי לא יקרה. אי לכך ובהתאם לאמור לעיל איני מאמין שמשהו יקרה או ישתנה. סקר זה רק מוסיף מרמור ולא יוביל לשום מקום".

לסיום, אומר הרב טורצקי: "אני כן מברך את נציגי דגל התורה בברכה אמיתית וכנה. אני מקווה בשבילכם שהציבור שמרגיש כל כך ממורמר לא יתפוס אדישות ביום פקודה לנוכח גודל ההשפלה".
טורצקי אדישות דגל מרמור ליטאים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 39 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד