ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

המנהל הרס את הגדר, והפלסטינים הציתו את השדה

כ-100 שונם של שטחי מרעה הוצתו בסביבות כפר תפוח; לפני שנה הרס המנהל האזרחי גדר שהתקין חקלאי מקומי

רעיית צאן, צילום: הדס פרוש פלאש90
רעיית צאן, צילום: הדס פרוש פלאש90 צילום: הדס פרוש פלאש90


היום (א') הציתו ערבים 100 דונמים של שדות מסביב לכפר תפוח, המשמשים כשטחי מרעה של חקלאים באזור. מדובר בהצתה חמישית בחמש השנים האחרונות, שווי הנזק לחקלאים נאמד במאות אלפי שקלים בטווח המידי.

אלא שהסיבה לכך תמוהה ביותר - לפני כשנתיים הקים החקלאי אברהם הרצליך את הגדר וזאת בסיוע רשות המרעה. גידור שעלותו אלפי שקלים, זאת בכדי לגדר שטחים פתוחים מסביב לאיזור מרעה, כפי שנהוג בכל מדינת ישראל, כאשר ישנו עדר וסביבו מרעה שאינו שייך לאיש. אלא שלאחר שנה הוחלט במנהל האזרחי להרוס את הגדר.

אחד החקלאים שנפגעו מהמהלך הוא אברהם הרצליך, מוותיקי החקלאים בשומרון. לדברי בנו שמואל הרצליך המסייע לו: "המדינה מממנת גידור שטחים פתוחים בכל הארץ ורק ביו"ש המדינה מונעת זאת בטענה ההזויה שכל מה שלא רשום על שם יהודי שייך לאיזה מוחמד שאף אחד לא יודע מיהו. ובזה הם הופכים אותנו לגזלנים ומעודדים הצתות ופגיעות מהצד הערבי".

עוד הוא מוסיף: "ההצתות האלו מתרחשות כל שנה באותה תקופה. בסוף הקיץ. מאז שערבים גנבו לנו את העדר. היו 5 הצתות. לאחר הגניבה העדר קטן פי 17. היו מעל 350 ראש. לאחר הגניבה נשארו 20. הנקודה היא שמדינת ישראל מצד אחד נאבקת על שטח ומצד שני עדיין לא החליטה אם הוא שלה. אם ברירת המחדל היא שהמקום שייך לערבים, אז הערבים מבחינתם רואים בזה אישור לכך שאנחנו גזלנים וכובשים ומרשים לעצמם לפגוע שוב ושוב בחיי התושבים כאן".

ראש מועצת שומרון יוסי דגן אמר: "שוב אנו נחשפים להתנהלות חלמאית של מדינת ישראל, שנוהגת כאדם הלוקה בפיצול אישיות בכל הנוגע ליהודה ושומרון. מצד אחד נאבקת על השטח, בכל האמצעים העומדים לרשותה, ומצד שני מצהירה מראש שהשטח מלכתחילה כלל לא שייך לה. הגיע הזמן שמדינה בעלת ממשלה לאומית תדבר בשפה אחת האומרת: השטח בכל יהודה ושומרון שייך למדינת ישראל, אלא אם הוכח אחרת".

1

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד