כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

מתנדבי מועדון חיפה של עמותת אור ירוק עושים סוף לנהיגה בחוף

שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "על משרד התחבורה להוסיף את כניסת כלי רכב אל חופי הים, אל רשימת העבירות שבגינן ניתן להחרים כלי רכב"

מתנדבי מועדון חיפה של עמותת אור ירוק עושים סוף לנהיגה בחוף



עמותת "אור ירוק" ורשות הטבע והגנים, החליטו להילחם בתופעה המסוכנת שגבתה את חייהם של מספר בני אדם בשנים האחרונות, ויוצאות בקמפיין למניעת כניסת כלי רכב אל חופי ים - "עושים סוף לנהיגה בחוף".

מעבר לסכנת החיים שכלי הרכב מהווים עבור המתרחצים, כלי הרכב הכבדים פוגעים באופן אנוש, באיזון האקולוגי של חוף הים. ג'יפים וטרקטורונים פוגעים בצבי המים, בדגים ובשאר חיות הים והצמחייה.

מנתוני רשות הטבע והגנים עולה, כי בישראל ישנם כ-200 ק"מ חוף, כאשר כ-80% מהם חשופים במישרין או בעקיפין לנזקים של רכבי שטח, אופנועים וטרקטורונים הפוגעים בטבע ומסכנים את המתרחצים בחוף.

במסגרת המלחמה בתופעה המסוכנת והמכוערת, הגיעו בסוף השבוע האחרון מתנדבי מועדון חיפה לאו בק של עמותת אור ירוק לרצועת החוף באזור מבצר עתלית ובאזור חוף הסטודנטים במבואות הדרומיים של חיפה וחילקו למתרחצים עלוני הסברה בנושא נהיגה בחוף. בנוסף, חילקו המתנדבים ריחניות לנהגים רבים שחנו את רכביהם במגרשי החנייה של החופים. המתנדבים הסבירו למתרחצים, שבמידה והם נתקלים בנהיגה אסורה בחוף הים, עליהם להודיע על כך לרשות הטבע והגנים, למשטרה או ישירות לעמותת "אור ירוק" בכדי למגר את התופעה המסוכנת.

מנתוני רשות הטבע והגנים עולה כי בכל שנה רושמת הרשות בממוצע מעל 1,500 דוחו"ת לנהגים שנוסעים בחוף הים (לפחות 100 מטרים מקו החוף), הפוגעים בטבע ומסכנים את המתרחצים. מהנתונים עולה עוד כי רשות הטבע והגנים מנהלת מדיניות הסברתית נרחבת כאשר בכל שנה בממוצע מעל 300 נהגים מקבלים אזהרה כי הם ירדו עם כלי הרכב שלהם אל חוף הים במקום אסור.

שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת "אור ירוק": "נדרשת אפס סובלנות מצד המדינה לתופעה המסוכנת והמכוערת שהכוללת נסיעה פרועה ברכבי שטח אופנועים וטרקטורונים בחופי הרחצה. הפקרת חופי הים לנסיעה משדרת מסר רופס כלפי אותם נהגים שמסכנים את החיים של כולנו בחוף וגם הורסים לנו את הטבע. המדינה חייבת להוסיף את כניסת כלי רכב אל חופי הים, אל רשימת העבירות שבגינן ניתן להחרים כלי רכב, כך ניתן יהיה לחסל את התופעה המסוכנת הזו".

שאול גולדשטיין, מנכ"ל רשות הטבע והגנים: "נהיגה בחוף הים היא תופעה הגורמת נזק עצום לטבע בסביבה החופית ומסכנת את כל מי שמבקש לבלות בחוף הים. לא כל מדינה התברכה ברצועת חוף, זו שיש לנו בישראל היא רצועה קטנה ויקרה ולכן חובתנו לשמור עליה. הרוח הגבית שנותן לנו הציבור תסייע במניעת התופעה".
עמותת אור ירוק פעילות רכב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד