ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024

צביקה כהן נגד התעוררות: מלבים שנאה בי-ם

סגן ראש העיר ומחזיק תיק חינוך תקף את סיעת התעוררות בישיבת הנהלת העיר בנושא השבת אמש

צביקה כהן, פלאש90
צביקה כהן, פלאש90


המאבק על השבת בירושלים מגיע לישיבת הנהלת העיר שהתכנסה אתמול (א') - בה סגן ראש העיר צביקה כהן תקף בחריפות את סיעת התעוררות במועצה.

אמש (א') התקיימה ישיבת הנהלת העיר בלשכת ראש העיר ניר ברקת, בישיבה דנו חברי המועצה בחילול השבתות והפרת הסטטוס קוו בעיר, סגן ראש העיר צביקה כהן תקף במהלך הישיבה את יו"ר סיעת התעוררות עופר ברקוביץ ואת חברי סיעתו שלדבריו "מלבים את השנאה וההסתה נגד המגזר החרדי".

צביקה כהן אמר - "לא יעלה על הדעת ש'התעוררות' טוענת שצריך לתת שירות לציבור החילוני בשבת, וכשבודקים את טענתה מתגלה שאין תושבים שמעוניינים בחילול שבת ולכן היא מביאה אוטובוסים מחוץ לעיר ומסית ומלבה את השנאה.

"ולעומת כך שאגף החינוך מבקש רישיונות לגנים ובתי ספר למאות תושבים חרדים מביא אדון ברקוביץ לוועדות ולישיבות דיונים תושבים חילונים שרובם לא קשורים לעניין, וכל מטרתו היא פילוג בין תושבי השכונה".

כהן הוסיף ואמר - "בירושלים קיים חוק עזר עירוני שאינו מספיק שומר על מערכות השבת וקדושת העיר אבל הציבור החרדי נאלץ לקבלו בעל כורחו ורק בכדי שכלל תושבי העיר יחיו בשלום אחד ליד השני.

"החוק קיים עשרות בשנים ואני דורש כעת מראש העיר וממנכ"ל העיריה ובכירה כולל היועץ המשפטי לאכוף את החוק וכל עסק שפתוח בשבת אני דורש ומצפה שינקטו נגדו כל ההליכים המשפטיים ושיאכפו את החוק בפועל בירושלים".

כהן סיים את דבריו - "ואני קובל על כך שהחוק לא בוצע עד עכשיו וזה התרשלות במלאכת בכירי העיר ועליהם מוטלת ההוכחה בביצוע החוק".

עופר ברקוביץ, סגן ראש העיר מטעם 'התעוררות', מסר בתגובה ל'בחדרי חרדים': "ראשית, טוב היה עושה צביקה כהן היקר אם היה משמיע את הטענות אלי או להתעוררות בפנינו. פניה של התעוררות הוא לחיים משותפים בירושלים, אין לנו ספק כי לעיר צביון מיוחד, זו לא תל אביב, והיא צריכה להישאר ייחודית. אין לנו גם כל כוונה לעורר שנאה בין המגזרים השונים, אנחנו מאמינים שרק הצלחת כלל המגזרים והיכולת לחיות יחד תשרת את ירושלים.

"בנושא המרכולים, אנחנו חלוקים עם העסקנות החרדית. אנחנו מאמינים כי מספר חנויות מצומצם המשרת ציבור חילוני גדול, ציבור תיירים שמפרנס את עסקי העיר וציבור לא יהודי שחי בה, הוא הגיוני. איננו תומכים בחנויות מסחר גדולות שיפעלו בשבת, אך חייבת להיות רגישות לאותם מרכולים שפועלים בירושלים עשרות שנים באזורים שאינם חרדיים. טוב יעשה צביקה כהן אם יכיר בכך שרבים מבני העיר הזו צורכים שירותים גם בשבת ויכבד את הדבר. השבת היא לב ליבה של היהדות והיא גדולה יותר מאלו המנסים לכפות אותה או להשתמש בה לצרכים פוליטיים. התעוררות תמשיך לפעול למען כלל הקהילות בעיר".
1

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד