י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024

בחב"ד מאיימים על ראש העיר אבוטבול: "לא נשתוק. נבעיר את השטח"

בית שמש החרדית סוערת - צו הריסה שהוציאה העירייה למבנה בית הכנסת של חב"ד שהוצב על קרקע ציבורית ללא רישיון, מאיים להתסיס את העיר • בחב"ד טוענים - "הגשנו אישורים. העירייה מתנכלת לקהילה", ומה טוענת העירייה?

בחב"ד מאיימים על ראש העיר אבוטבול: "לא נשתוק. נבעיר את השטח"


סוער בבית שמש: העירייה הוציאה בימים האחרונים צו הריסה לבית הכנסת חב"ד ברמת בית שמש ג', בטענה כי מדובר בשטח עירוני ובניה שלא כחוק.

לפי המידע שהגיע לידי 'בחדרי חרדים', לאחר שלא התקבלו אישורים בעירית בית שמש לבניית בית כנסת של קבע לחסידי חב"ד ברמת בית שמש ג', החליטו לעשות מעשה ולהציב מבנה זמני על שטח עירוני - מה שלדבריהם אינו יוצא דופן בקהילות בשכונה. ביום שישי האחרון שיגרה העירייה כלים כבדים להרוס את המבנה, מה שלא עלה בידה. בחב"ד טוענים - מתנכלים אלינו.

בשיחה עם 'בחדרי חרדים' אומר הבוקר (ב') אחד מגבאי בית הכנסת כי "קהילת חב"ד ברמת בית שמש ג' זוכה לאפליה שזועקת לשמים. לאורך שנה וחצי אנחנו מקבלים הבטחות חוזרות ונשנות על ידי ראש העיר משה אבוטבול שנקבל מבנה עבור בית הכנסת.

"אנחנו אנשים ישרים שרוצים ללכת בדרך הישירה והמקובלת, והגשנו כבר לפני למעלה משנה וחצי את כל המסמכים למנהל מחלקת הנכסים בעירייה, שאמר בעצמו שכל המסמכים שהגשנו תקינים ומסודרים כמו שאף קהילה לא הביאה, אך הכל לשווא".

לדברי הגבאי "לפני מספר חודשים, כשראינו שאין תקווה באופק והעירייה הפקירה אותנו, יזמו מספר מתפללים הקמת מבנה זמני בשטח עירוני כמו כל בתי הכנסיות ברמה ג' כדי שיתאפשר להתפלל בו, זאת לאחר שבית הכנסת הקודם היה צר מלהכיל את מספר הרב של המתפללים, והוא עוד בתוך בית פרטי בשכונה.

"ביום שישי האחרון הגיעו כלים כבדים להרוס את המבנה אך טרם הצליחו להרוס ומקווים לעצור את הבושה הזאת. יש כאן התנכלות מכוונת כנגד קהילת חב"ד. יש ברמה ג' מספר רב של בתי כנסיות ללא אישור, ואף אחד לא נוגע בהם".

אחד מגבאי בית הכנסת חב"ד מוסיף כי - "אם יפנו את הבית כנסת הזה מבלי שיהיה לחב"ד מקום נורמלי ומכובד חלופי, נבעיר את השטח ונגייס אנשים מכל רחבי העולם כדי שלא יתנו לפשע הזה לקרות - הריסת בית כנסת בישראל על ידי ראש עיר חרדי".

מעיריית בית שמש נמסר בתגובה ל'בחדרי חרדים' - "הקרוואן הוצב בשטח ירוק הנמצא באמצע עבודות להקמת גינה ציבורית עבור ילדי השכונה החדשה רמת בית שמש ג'".

בעירייה הוסיפו עוד כי "מדיניות העירייה היא למנוע הצבה פיראטית של קרוואנים על שטחים המיועדים לבניית גינות ומבני ציבור, זאת בהתאם לניסיון העבר בשכונות הוותיקות יותר, שפיתוחן התעכב שנים רבות ולא התאפשרה בניית גינות ציבוריות, בתי ספר ומבני ציבור עקב קרוונים שהוצבו באופן פיראטי.

"אנו מכבדים את קהילת חב"ד ויתר הקהילות החשובות בשכונה, וקוראים להם להגיש בקשה מסודרת לוועדת ההקצאות כמקובל".

צילום: חב"ד און ליין




בית שמש סערה בית כנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד