י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

מתח בבית היהודי: קריאה לבחור דיינים ספרדים

מכתב לח"כי המפלגה: "דורשים בחירה שוויונית בין יוצאי עדות המזרח ליוצאי עדות אשכנז בקרב הדיינים לבתי הדין"

צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
צילום: יונתן זינדל, פלאש 90


המתח בבית היהודי לקראת בחירת הדיינים: חברי הבית החברתי בבית היהודי שיגרו אתמול (א) מכתב לכל חברי הכנסת של המפלגה, עם קריאה לבחור דיינים ספרדים לבית הדין הרבני הגדול והאזורי.

במכתב ששלחו נכתב: "אנו חברי הפורום דורשים בחירה שוויונית בין יוצאי עדות המזרח ליוצאי עדות אשכנז בקרב הדיינים לבתי הדין הרבניים".

לדברי הפעילים, "אנו נותנים את אמוננו בשרת המשפטים, איילת שקד שכבר הוכיחה בעבר והוכיחה שוב בשבוע שעבר כי נושא השוויוניות הוא נר לרגליה וערך מרכזי באורח חייה". החברים מתעלמים בהודעתם מסגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן שסירב להודיע על תמיכה בדיינים ספרדים.

במכתב מציינים חברי הבית החברתי כי "חשיבות בחירת הדיינים בני עדות המזרח קריטית והכרחית ליצירת כור היתוך בין כל העדות במפלגת 'הבית היהודי'".

לדבריהם, צורך זה הוא קריטי על מנת ליצור תחושה של שוויון בין קבוצות שונות במפלגה ולהימנע מהפיכת הבית היהודי למפלגה כמו ש"ס ויהדות התורה, שם כל מפלגה תומכת בדיינים על פי מפתח עדתי. "אם לא נפעל עכשיו למינוי דיין ספרדי לבית הדין הגדול- לא נקבל רב בשביעיית זקני הציונות הדתית. אם לא נפעל עכשיו למינוי דיין ספרדי בבית הדין הגדול- לא נקבל מועמד לרב ראשי בבחירות הבאות. אם לא נפעל עכשיו למינוי דיין ספרדי בבית הדין הגדול- נפסיד פסיקה הלכתית עשירה וייחודית של מחצית מהאוכלוסייה הישראלית. אנו חברי הפורום דורשים בחירה שוויונית בין יוצאי עדות המזרח ליוצאי עדות אשכנז בקרב הדיינים לבתי הדין הרבניים".

לדברי יו"ר הבית היהודי - הבית החברתי, מאור צמח: "אנו מאמינים כי דווקא שרת המשפטים והנהגת 'הבית היהודי' במשמרת הנוכחית יכולים להביא את השינוי והתיקון לטובת ציבור בני עדות המזרח".
מכתב הבית היהודי שקד דיינים ספרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד